Boston Consulting Group, провідна міжнародна компанія з управлінського консалтингу, у звіті Prudence, Profits, and Growth: Global Fintech 2024 заявила, що відкритий банкінг матиме помірний вплив на банківську справу, але значніший — на рекламу. Аналітики очікують, що відкритий банкінг розвиватиметься та залишатиметься актуальним, але навряд чи змінить основу конкуренції в споживчому банкінгу.
Як зазначається у релізі дослідження, понад 65 країн запровадили відкритий банкінг у тій чи іншій формі. Підходи до впровадження відрізняються: деякі юрисдикції обирають ринковий підхід, інші регулюють процес законодавчо. У деяких країнах Азіатсько-Тихоокеанського регіону виник гібридний підхід зі співпрацею між регуляторами та приватним ринком.
У Сполученому Королівстві, де відкритий банкінг діє вже шість років, щомісячне активне користування послугою досягло плато на рівні 12% користувачів. У країнах Північної Європи проникнення відкритого банкінгу залишається нижче 50%: приблизно 30% у Швеції та 25% у Норвегії. Технологія дозволяє створювати нові бізнес-моделі: у Південній Кореї відкритий банкінг знизив бар’єр для доступу до фінансових даних, що дозволило фінтех-компанії отримувати доступ до фінансової інформації без необхідності ліцензування.
Водночас аналітики підкреслюють, що у країнах, де відкритий банкінг мав достатньо часу для розвитку, не з’явилося жодного “вбивчого” варіанту використання, який би спонукав клієнтів до зміни банків. Очікується, що доходи у сфері підключення (connectivity layer) залишатимуться скромними, а основна цінність накопичуватиметься у кінцевих постачальників послуг, які використовують інфраструктуру відкритого банкінгу.
Очікується, що відкриття доступу до даних на рівні транзакцій може суттєвіше вплинути на рекламу та пов’язану з нею комерцію, ніж на споживчий банкінг. У рекламній сфері доступ до даних на рівні транзакцій дозволить робити своєчасні та цільові персональні пропозиції.