Протягом останніх декількох днів в Україні поширилася ІПСО щодо блокування рахунків клієнтів Ощадбанку на вимогу ТЦК. У держбанку зазначили, що ця інформація не відповідає дійсності.
Як повідомили в пресслужбі Ощаду, блокування банківських рахунків можливе лише за рішенням суду або органу фінансового моніторингу. Автоматичного блокування рахунків не існує.
Сергій Наумов, голова правління Ощадбанку, дав декілька порад щодо того, як уникнути непорозумінь з фінмоніторингом.
- Дуже уважно заповнюйте опитувальник клієнта-фізичної особи. Інформація має бути повною та достовірною. Важливі моменти: питання щодо належності до публічних осіб або осіб, що пов’язані з ними, наявність зв’язків з країною-агресором.
- Звертайте увагу на поле “максимальний обсяг фінансових операцій по рахунку за місяць”. Це нова вимога законодавства: при заповненні цього поля необхідно вибрати діапазон сум, який найбільше відповідає обсягу середньомісячних надходжень на всі ваші рахунки в банку.
- Якщо при заповненні опитувальника будь-яке питання є для вас незрозумілим – зверніться за допомогою та роз’ясненням до працівника банку, що вас обслуговує. Він/вона допоможе заповнити опитувальник та надасть відповіді на всі запитання.
- Якщо вам надійшов запит від банку про надання додаткових документів або додаткові документи у вас запросив працівник банку – не відмовляйтесь їх надавати та надайте їх у строки, визначені в запиті або озвучені працівником банку. Банк запитує додаткові документи виключно з метою виконання вимог законодавства України. Вся отримана від вас інформація та документи є банківською таємницею.