Падіння фінтех-посередника Synapse обернулося серйозними проблемами для клієнтів компанії. Згідно зі звітом, поданим у четвер ввечері призначеною судом довіреною особою з банкрутства, між коштами, які зберігаються в банках-партнерах Synapse, та сумами, які заборгували вкладникам, виявлено дефіцит у розмірі $85 млн.
Як зазначає CNBC, на рахунках клієнтів фінтех-фірм, які використовували Synapse для зв’язку з банками, відображалося та мало знаходитися $265 млн. Однак самі банки зберігали лише $180 млн, пов’язаних з цими рахунками. Що сталося з відсутніми коштами, невідомо.
Ця ситуація лежить в основі найгіршого краху в секторі фінтеху США з моменту його появи після фінансової кризи 2008 року. Понад 100 000 клієнтів різноманітних фінтех-компаній вже майже місяць не мають доступу до своїх ощадних рахунків після краху Synapse на тлі суперечок щодо балансів користувачів.
З моменту призначення довіреною особою 24 травня Єлена Маквільямс працювала з чотирма банками над узгодженням їхніх реєстрів, щоб клієнти могли відновити доступ до своїх коштів. Однак банкам потрібно набагато більше інформації для завершення проєкту, зокрема розуміння того, як брокерський та кредитний бізнес Synapse міг вплинути на рух коштів. Завдання Маквільямс ускладнюється тим, що коштів для оплати послуг зовнішніх судово-бухгалтерських фірм немає, як і колишніх співробітників Synapse, останні з яких були звільнені якраз 24 травня.
На слуханнях 7 червня суддя Мартін Бараш висловив сумніви щодо того, як рухатиметься справа далі, зазначивши, що це “незвідана територія”. Оскільки кошти вкладників не були власністю Synapse, суддя зазначив, що наразі незрозуміло, що може зробити суд з питань банкрутства для вирішення кризи.