Британський міжнародний банк Barclays оприлюднив дані, які свідчать про суттєве збільшення кількості випадків інвестиційного шахрайства серед своїх клієнтів. За інформацією банку, цей вид шахрайства становив найбільшу частку втрачених клієнтами коштів у 2023 році.
Як зазначається у релізі установи, у 2023 році на інвестиційні шахрайства припала третина (33%) усіх коштів, які клієнти втратили через шахраїв, що на 23% більше, ніж у попередньому році. З усіх видів шахрайства інвестиційні шахрайства становили найбільшу частку загальної суми відшкодувань, причому обсяг інвестиційних шахрайств збільшився майже на третину (29%).
Сплеск інвестиційних шахрайств підживлюється шахраями, які користуються можливістю просувати неперевірену фінансову рекламу в соціальних мережах. За даними банку, понад 6 з 10 (61%) інвестиційних шахрайств зараз відбуваються на цих платформах.
Вважаючи, що вони інвестують у своє майбутнє, жертви інвестиційних афер втрачають в середньому £14 313 — в п’ять разів більше, ніж в середньому по всій країні. Міленіали та чоловіки особливо вразливі — середня сума втрат в цій категорії зростає до £16 306, а на молодих людей у віці 21-40 років припадає 48% всіх інвестиційних шахрайств.
Хоча шахраї обирають потенційних жертв різними способами, поширеною тактикою є реклама, що пропонує високоприбуткові інвестиційні можливості — чверть (23%) молодих людей стверджують, що бачили, як вони вважають, рекламу інвестиційної афери в соціальних мережах. Майже кожна п’ята молода людина (17%) зв’язувалася через соціальні мережі з особою, яка пропонувала інвестиційні можливості, а кожен 10-й (11%) знає когось, хто став жертвою інвестиційного шахрайства.
Barclays закликає платформи соціальних мереж швидко вдосконалити перевірку фінансової реклами в рамках їхніх зобов’язань згідно з Хартією про онлайн-шахрайство. Також Barclays надає поради, як розпізнати інвестиційне шахрайство: зупинитися й поміркувати, перш ніж інвестувати, бути обережним щодо пропозицій у соцмережах, які здаються занадто привабливими, а також перевіряти наявність у контактної особи чи організації авторизації від регуляторів.