Американська компанія Sift, що займається виявленням шахрайства, опублікувала свій Індекс цифрової довіри та безпеки за перший квартал 2024 року, який показує, що покоління Z виявилося найбільш схильним до шахрайства. Молоде покоління демонструє вищу вразливість до шахрайства та одночасно вищу залученість до нього порівняно зі старшими поколіннями.
Як зазначається у релізі дослідження, 33% опитаних представників покоління Z (народжених у 2000-х роках) заявили, що знають когось, хто брав участь у платіжному шахрайстві, порівняно з 10% представників покоління бебі-бумерів (1940-60-ті роки народження). Крім того, 34% споживачів покоління Z бачили пропозиції взяти участь в онлайн-шахрайстві, тоді як серед представників покоління бебі-бумерів цей показник становить лише 9%.
Представники Sift звернули увагу на розмивання меж між споживачем і шахраєм, пояснюючи це явище цифровим народженням молодого покоління, економічним занепокоєнням і схильністю довіряти онлайн-простору. Вони підкреслили необхідність для продавців і платіжних систем адаптувати свої стратегії управління ризиками до нових загроз.
У звіті досліджується зростання кількості випадків платіжного шахрайства в ключових вертикалях, частота платіжних атак на найбільших емітентів карток та зміни в купівельній поведінці споживачів, зумовлені тенденціями платіжного шахрайства. Наприклад, результати дослідження вказують на те, що шахраї зосереджують свою увагу на високошвидкісних транзакціях, сподіваючись залишитися непоміченими.
Результати опитування висвітлюють, що зростаюча загроза шахрайства з використанням ШІ вже впливає на поведінку споживачів при здійсненні онлайн-покупок. 30% опитаних стали рідше робити покупки в інтернеті через загрози кібербезпеці, які несе в собі ШІ, а 76% припинили б користуватися сайтом, на якому вони стали жертвою платіжного шахрайства, або здійснювати покупки на ньому. 43% споживачів стверджують, що ставали жертвами платіжного шахрайства принаймні один раз за останні 18 місяців.