Європейський центральний банк вважає, що рішення PayPal запустити власний стейблкоїн красномовно свідчить на користь розвитку цифрового євро. За відсутності цифрового євро поява потенційно приватних єврових стейблкоїнів на ринку цифрових платежів та перспективна поява монополій може мати сильний вплив на фінансовий сектор.
Як зазначає виконавчий директор ЄЦБ Фабіо Панетта, хоч спроба Facebook запустити власну валюту була зірвана через регуляторні перешкоди, нещодавній запуск PayPal власного приватного стейблкоїна може свідчити про новий ризик, що з’явився.
“Приватні провайдери платіжних послуг, включаючи PayPal, не мають жодних стимулів обмежувати прийняття своїх стейблкоїнів або спектр послуг, які вони надають. Якраз навпаки: їхня мета — розширити свою клієнтську базу і завоювати частку ринку.
У них може не бути стимулу робити свої платіжні рішення сумісними з тими, що використовуються сьогодні. Вони могли б пропонувати послуги за низькою ціною, враховуючи дохід, який вони могли б отримати, реінвестуючи резервні активи в середовище з позитивними процентними ставками. І хоча вихід на ринок великих технологічних компаній або інших великих платіжних провайдерів може спочатку сприяти інноваціям, конкуренція може бути серйозно обмежена, якщо вони досягнуть монопольного становища, як ми бачили в інших цифрових секторах”, — вважає очільник європейського центробанку.
На противагу цьому, за його словами, державними органами в рамках європейської нормативно-правової бази має бути запроваджений цифровий євро, з вбудованими гарантіями захисту конфіденційності споживачів і збереженням першості банківського сектора.
Етап дослідження дизайну і технічних параметрів майбутнього цифрового євро наближається до завершення, а звіт про прогрес заплановано на наступний місяць. На цьому етапі ЄЦБ вирішить, чи продовжувати реалізацію проєкт.