За даними дослідницької компанії Emarketer, витрати на пошукову рекламу, що працює на базі штучного інтелекту, до 2029 року сягнуть майже $26 мільярдів. Для порівняння: у 2025 році цей ринок оцінюється у понад мільярд доларів. Різке зростання пояснюють активним впровадженням ШІ-рішень і можливістю точнішого таргетингу користувачів, передає Reuters.
Аналітики прогнозують, що традиційна реклама на основі ключових слів може втратити позиції, оскільки ШІ-реклама стає зручнішою та ефективнішою. Інтернет-гіганти Google і Microsoft вже впровадили ШІ-можливості у свої сервіси, щоб залишатися конкурентоспроможними на тлі стрімкого розвитку чат-ботів. Apple також розглядає можливість додати функції ШІ-пошуку у браузер Safari, що може означати поступове згортання партнерства з Google.
Змінюється і поведінка користувачів — дедалі більше людей обирають діалоговий пошук через чат-боти замість переходів за посиланнями в пошуковій видачі.
«Видавці й інші онлайн-платформи вже відчувають наслідки зниження трафіку через ШІ-пошук. Щоб зберегти прибутки, вони переходять до підписних моделей або укладають платні ліцензійні угоди з розробниками ШІ», — пояснює аналітикиня Emarketer Мінда Смайлі.
За прогнозами, вже цього року ШІ-пошук складе майже 1% усіх витрат на пошукову рекламу в США, а до 2029 року ця частка зросте до 13,6%. Найактивніше технологію впроваджують у фінансовому, телекомунікаційному, медичному та IT-секторах. Натомість роздрібна торгівля поки що демонструє повільні темпи адаптації.
Нагадаємо – у травні Google оголосив про запровадження режиму штучного інтелекту в пошуку для всіх американських користувачів. Рішення є частиною стратегії компанії щодо прискорення виведення нових продуктів на ринок та утримання конкурентних позицій.