Закон із поправками до Податкового кодексу та низки інших законів про особливості оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів – е-резидентство – набув чинності 1 квітня.
У Мінцифри зазначили, що запуск проєкту е-резидентства дасть іноземцям змогу у кілька кліків ставати підприємцями в Україні, дистанційно керувати своєю справою, підписувати документи електронним підписом, дистанційно відкривати банківські рахунки й управляти ними, а також сплачувати податки на пільгових умовах.
Водночас, згідно з повідомленням, команда Мінцифри разом із НБУ, МЗС, Мін’юстом, МВС, СБУ та Державною податковою службою ще працюють над нормативно-правовою базою, яка дасть змогу запустити проєкт повноцінно.
Після залагодження всіх нормативних питань сервіс працюватиме наступним чином: фахівець реєструється в “Дії” і після фінансової та перевірки безпеки стає “е-резидентом” – електронним платником єдиного податку на 3-й групі без ПДВ та отримує ЕЦП, що дає йому змогу відкрити дистанційно рахунок у банку, який і буде його податковим агентом.
Під час роботи “е-резидент” платитиме податок 5% від доходів у межах ліміту ФОП 3-ї групи, а понад ліміт – 15%, але тільки за зовнішніми контрактами з експорту послуг.
Список країн, громадянам яких дозволено стати “е-резидентами” України, визначає уряд.
Раніше повідомлялося, що на першому етапі проєкту можна буде зареєструватися тільки у формі ФОПів, але в майбутньому буде створено можливості і для реєстрації юридичних осіб у формі товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ).