У 2023 році користувачі мобільних пристроїв у всьому світі витратили $171 млрд через магазини застосунків App Store та Google Play, а також через сторонні магазини додатків для Android у Китаї. Витрати у 2023 році зросли на 3% порівняно з 2022 роком, однак кількість завантажень додатків минулого року зросла лише на 1% і склала 257 млрд.
Як зазначає Techcrunch, посилаючись на дослідження State of Mobility від компанії Data.ai, зростаюча частина цих загальних споживчих витрат припадає саме на застосунки, а не на мобільні ігри, в основному завдяки успіху TikTok.
За даними аналітиків, у 2022 році безперервне зростання економіки застосунків зупинилося після ковідного спаду, оскільки споживчі витрати нормалізувалися, а в умовах рецесії економіки все більше людей затягували гаманці. Підрахунки навіть припускали, що споживчі витрати могли сповільнитися і в магазині застосунків Apple App Store, але точних цифр отримати не вдалося, оскільки частка Apple від транзакцій більше не становить фіксованих 30% у всьому світі. Минулого року ситуація знову почала рухатися в позитивному напрямку.
Споживчі витрати на неігрові додатки у 2023 році зросли на 11% порівняно з 2022 роком і сягнули $64 млрд – TikTok став лідером у цьому напрямку. Минулого року витрати на цю платформу для створення коротких відеороликів досягли нового рубежу в понад $10 млрд за весь період існування, ставши першим неігровим застосунком, що зробив це. Цього року Data.ai прогнозує, що споживча монетизація в соціальних додатках зросте на 150% до $1,3 млрд.
З іншого боку, у 2023 році понад 1 500 застосунків та ігор генерували понад $10 млн щорічно, тоді як у 219 перевищили $100 млн, а 2013 – $1 млрд. Чотири нові застосунки досягли $1 млрд за рік, зокрема Royal Match, Google One, Max та Gardenscapes.
При цьому розвиток генеративного ШІ сприяв зростанню споживчих витрат минулого року. Ринок застосунків genAI розширився в 7 разів, що призвело до появи нових можливостей для споживачів, як-от чат-боти та генератори мистецтва з ШІ. З точки зору споживчих витрат, найкращі додатки включали ChatGPT, Ask AI та Open Chat. Data.ai зазначає, що популярність застосунків зі штучним інтелектом була “досить глобальною”, але цей жанр не ввійшов до переліку проривних у Китаї, Японії, Саудівській Аравії та Туреччині.
Щоб скористатися споживчим попитом, понад 4 000 застосунків додали слово “чат-бот” у свої описи, а понад 3 500 додали “gpt”, як виявив Data.ai. Крім того, у 2023 році було запущено 2 500 застосунків зі словом “чат-бот” в описі — це майже вдвічі більше, ніж за попередні чотири роки разом узяті.
Крім власне застосунків зі штучним інтелектом, у 2023 році добре себе зарекомендували й інші застосунки, що впроваджують функції штучного інтелекту. За даними data.ai, кількість завантажень 20 застосунків, які додали такі функції, зросла на 11% порівняно з попереднім роком. У 13 з 20 (65%) також спостерігалося позитивне зростання.