Рішення мільярдера Ілона Маска змінити бренд Twitter на X може бути складним з юридичної точки зору. Сотні компаній, включаючи Meta і Microsoft, мають права інтелектуальної власності з тією самою буквою, а імовірність, що компанія Маска зіткнеться з проблемами, захищаючи свій бренд у майбутньому, оцінюється в 100%.
Як зазначає Reuters, за словами адвоката із питань торговельних марок Джоша Гербена, існує 100% ймовірність того, що хтось подасть до суду через це на Twitter. Юрист нарахував майже 900 активних реєстрацій торгових марок у США, які вже охоплюють букву X у багатьох галузях.
З 2003 року корпорація Майкрософт володіє торговою маркою X, пов’язаною з повідомленнями про систему відеоігор Xbox. Meta Platforms, чия платформа Threads є новим конкурентом Twitter, володіє федеральною торговою маркою, зареєстрованою в 2019 році, яка покриває синьо-білу літеру «X» для полів, включаючи програмне забезпечення та соціальні мережі.
Компанія Meta зіткнулася зі схожими проблемами, коли змінила свою назву з Facebook. Інвестиційна компанія Metacapital і компанія віртуальної реальності MetaX подали позови про захист торговельної марки. Ще один позов стосувався саме логотипу у вигляді символу нескінченності.
За оцінками Гербена, Meta та Microsoft, ймовірно, не подадуть до суду, якщо не відчуватимуть загрози, що компанія Маска зазіхатиме на капітал бренду, який вони створили.
Водночас Дуглас Мастерс, повірений із торгових марок юридичної фірми Loeb & Loeb зазначив, що, враховуючи труднощі із захистом однієї літери, особливо такої комерційно популярної, захист Twitter, ймовірно, обмежиться графікою, дуже схожою на їхній логотип X. У представленому наразі лого немає нічого особливого, тому його захист буде “дуже вузьким”.
Власники торгових марок, які захищають такі речі, як назви брендів, логотипи та слогани, що ідентифікують джерела товарів, можуть подати заяву про порушення, якщо інше брендування призведе до плутанини споживачів. Засоби захисту варіюються від грошової компенсації до блокування використання.
У понеділок Маск перейменував соціальну мережу Twitter на X і представив новий логотип для платформи соціальних мереж, стилізовану чорно-білу версію літери.