Аудиторія месенджера Telegram досягла 900 млн користувачів, а компанія-оператор месенджера отримала попередню оцінку в “$30 млрд і більше” перед потенційною первинною публічною пропозицією (IPO).
Як зазначив засновник месенджера Павло Дуров в інтерв’ю виданню Financial Times, платформа наближається до прибутковості та в найближчому майбутньому може провести первинне розміщення акцій на фондовій біржі.
Дуров розповів, що Telegram перетворився на один із найпопулярніших у світі застосунків для соціальних мереж і приносить “сотні мільйонів доларів” виторгу після введення реклами та платної підписки Premium два роки тому.
За словами Дурова, на рік Telegram витрачає на одного користувача менше ніж $0,7. Щорічно на підтримання роботи месенджера потрібно приблизно €630 млн. У межах зусиль із забезпечення прибутковості Telegram запустив рекламу в деяких регіонах, при цьому мінімальні витрати від рекламодавця становлять від €1 млн до €10 млн. Цього року компанія планує поширити рекламу на весь світ і на дрібніших рекламодавців за допомогою автоматизованих систем.
Засновник месенджера, який повністю ним володіє, сказав, що компанія отримала “оцінку в більш ніж $30 мільярдів” від потенційних інвесторів, включно з “глобальними технологічними фондами”. Водночас Дуров виключає перспективу продажу Telegram, а замість цього він розглядає можливість IPO у майбутньому.
Дуров відмовився коментувати терміни та можливий майданчик, але сказав, що Telegram “вивчив кілька варіантів”. Також було зазначено, що під час IPO Telegram розгляне можливість продажу частини акцій користувачам, за прикладом Reddit.
Джерела Financial Times припускають, що Telegram, імовірно, буде прагнути до розміщення акцій на біржі в США. Відбудеться це, коли компанія досягне прибутковості та ринкові умови стануть сприятливими.
Дуров сказав, що також розглядається можливість залучення додаткових інвестицій для роботи над впровадженням у Telegram ШІ-функцій. Він додав, що компанія вивчає можливість створення чат-бота, що працює на основі штучного інтелекту.
Telegram, над розробкою якого на постійній основі працюють лише 50 осіб, за останні кілька років набув величезної популярності та став найважливішим засобом комунікації для урядів і чиновників по всьому світу, а також рятувальним колом для громадян у зонах конфліктів. Дослідники зазначають, що ця слабо модерована платформа залишається розсадником злочинної діяльності, а також екстремістського або терористичного контенту і дезінформації.
Дуров заявив, що Telegram планує поліпшити свою систему модерації цього року в міру проведення численних виборів по всій Землі, а також “впровадити механізми, пов’язані зі штучним інтелектом, для розв’язання потенційних проблем”. Водночас Дуров не хоче “скотитися до авторитаризму”, контролюючи людей у тому, як вони висловлюють свої думки.
Telegram залучив близько $2 млрд у вигляді боргового фінансування, розмістивши облігації на $1 млрд у 2021 році, а також провівши додаткові випуски облігацій на $750 млн і $270 млн минулого року. Власники облігацій зможуть конвертувати їх в акції з дисконтом 10-20 % до ціни розміщення, якщо IPO проведуть до кінця березня 2026 року. Це стане стимулом для компанії провести розміщення до цієї дати.
Telegram з цього місяця почне ділитися доходами від реклами з власниками каналів, на яких ця сама реклама демонструється. У рамках програми монетизації Telegram обіцяє віддавати 50 % доходу. Крім того, компанія вводить бізнес-акаунти і функцію “соціальних відкриттів”, яка допоможе користувачам знайомитися або зустрічатися з людьми, які перебувають поруч із ними.