Кількість запитів щодо вибору товарів у ChatGPT перевищила мільярд на тиждень. Тож не дивно, що в чат-боті з’явилася функція онлайн-шопінгу. Бізнес, який першим зрозуміє, як ефективно працювати з ШІ-асистентами, отримає конкурентну перевагу.
Про це повідомляє Admitad Україна. За словами аналітиків, сьогодні штучний інтелект – це реальний інструмент продажу. У деяких компаніях вже зараз 5–10% нових заявок надходить саме з чатів, де користувачі консультуються з ШІ.
OpenAI, розробник ChatGPT, офіційно запустив функцію онлайн-шопінгу: користувачі можуть обрати товар, отримати рекомендації й одразу перейти до покупки. Рекомендації ґрунтуються на вподобаннях користувача, відкликаннях та не є рекламними — вони формуються органічно.
За даними OpenAI, понад 800 млн користувачів щотижня звертаються до ChatGPT. Протягом року компанія планує перетнути позначку в мільярд. Інші великі гравці — Perplexity, Gemini, Claude — також демонструють стрімке зростання. Загальна аудиторія ШІ-чатів перевищує 1,2 млрд користувачів.
Для українських бізнесів це новий шанс: ШІ-асистенти вже використовуються не лише у сфері B2C. За даними Forrester, понад 90% B2B-рішень ухвалюється з використанням ChatGPT. У секторі B2C понад 17% зумерів дізнаються про нові продукти саме в ШІ-чатах, серед мілленіалів — до 20%.
Як це працює:
- Користувачі формулюють запити типу «Порадь найкращі бездротові навушники 2025 року».
- ШІ формує добірку, вказує бренди, дає лінки на джерела.
- Користувач аналізує, порівнює і купує.
ШІ також може:
- порівняти товари,
- знайти відгуки та промокоди,
- виділити сильні та слабкі сторони продукту.
Успішні бренди вже працюють над тим, аби їхні продукти з’являлись у відповідях ШІ. Як у SEO — перемагає той, хто почав раніше. Основні стратегії в цьому випадку:
- Сильне SEO, зокрема у Google і Bing (важливо: саме Bing надає інформацію ChatGPT).
- Розміщення контенту на авторитетних платформах — ЗМІ, форумах, блогах.
- Присутність у ТОП-добірках на зразок «10 найкращих CRM-систем».
Контент має бути корисним: ШІ не реагує на банери чи рекламу — лише на інформативний і релевантний контент.
Також варто:
- Створювати експертні сценарії для взаємодії з ШІ (фінансові, психологічні, маркетингові тощо).
- Аналізувати логіку клієнтів у чатах: наприклад, через Perplexity видно, які джерела та ключові слова використовує бот.
За прогнозами, вже до кінця 2025 року ШІ-асистенти зможуть генерувати до 10–20% усіх звернень клієнтів до компаній.