Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»НБУ запустив чат-бот для консультації споживачів фінпослуг, які мають статус PEP

    НБУ запустив чат-бот для консультації споживачів фінпослуг, які мають статус PEP

    27 Жовтня 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Національний банк запровадив окремий функціонал чат-бота у месенджерах Viber, Telegram та як чат на сайті для консультації споживачів, які мають статус політично значущих осіб (Politically exposed person, PEP). Там фізичні особи, які є національними публічними діячами та членами їх сімей, зможуть отримати швидкі відповіді на основні питання.

    Як зазначається на сайті НБУ, цей проєкт створений через численні запитання, які виникли у зв’язку з прийняттям закону про фінмоніторинг PEP, який включає міжнародні стандарти запобігання та протидії легалізації одержаних злочинним шляхом доходів або фінансуванню тероризму (AML/CFT). Зокрема, було запроваджено безстроковий статус PEP та обов’язок застосовувати щодо них ризик-орієнтований підхід під час встановлення з ними ділових відносин/обслуговування.

    PEP в Україні вважаються люди, які обіймають чи обіймали важливі державні посади (президенти, прем’єри, міністри та їхні заступники, депутати, політичні діячі вищих рангів, високопосадовці судової системи, правоохоронних органів, юстиції, оборони, керівництво Національного банку тощо), члени їхніх сімей та пов’язані особи (наприклад, ділові та бізнес-партнери).

    Метою сервісу є швидке опрацювання питань стосовно взаємодії PEP з банками та небанківськими установами, наприклад, щодо відмови в наданні послуг, вимог цими установами додаткової інформації або документів тощо. Фахівці НБУ намагатимуться якомога швидше надати відповіді та слушні поради на поставлені запитання, а також оперативно опрацювати скарги на дії банку чи небанківської установи.

    Щоб скористатися сервісом, потрібно на сайті НБУ зайти в розділ “Захист прав споживачів” та обрати один із каналів дистанційного зв’язку через месенджери, а в чаті обрати категорію РЕР. Там можна обрати проблематику питання з меню питань, що вам запропонується нижче, і після цього у чаті з’являться посилання на роз’яснення щодо обраного питання.

    Також у регуляторі нагадали, що будь-який громадянин може звернутися до НБУ за допомогою дистанційних каналів та отримати відповідь на своє звернення в установлений законодавством термін. Зокрема, можна надіслати звернення на електронну пошту НБУ, використовуючи спеціальну форму, або ж зателефонувати чи надіслати листа разом із документами на адресу Нацбанку.

    У листопаді 2022 року Верховна Рада внесла зміни до AML/CFT-закону, якими депутати обмежили термін визнання PEP трьома роками. Ці зміни не відповідають міжнародним зобов’язанням України з ЄС та МВФ. Довічний статус PEP є вимогою до українського уряду від МВФ, які зараз співпрацюють над чотирирічною програмою розширеного фінансування (EFF) на $15,6 млрд, під яку “підвʼязана” допомога інших донорів на $115 млрд.

    У вересні парламент ухвалив у першому читанні доопрацьовану версію законопроєкту щодо фінмоніторингу PEP. Проте в жовтні більшість членів комітету з фінансів підтримала введення довічного фінмоніторингу PEP лише після вступу в ЄС. Через це було ініційовано повторне засідання комітету для перегляду редакції законопроєкту до другого читання.

    Згодом законопроєкт пройшов друге читання у редакції, яка відповідає міжнародним стандартам боротьби із відмиванням коштів і боротьби з тероризмом.

    Технології
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяМаск вимагає від співробітників зробити з соцмережі X “центр фінансового світу” до кінця 2024-го
    Наступна стаття Криптобіржа Kraken почала ділитися інформацією про клієнтів з податковою США

    Схожі статті

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    28 мільйонів британців використовують ШІ для керування фінансами — дослідження

    4 Листопада 2025

    OpenAI готується до IPO з потенційною оцінкою в $1 трлн

    3 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту