Керівництво Національного банку запропонувало банкам розглянути можливість реалізації налаштування резервних каналів зв’язку для роботи банківської інфраструктури в умовах мережевих збоїв. Також у регуляторі нагадали про необхідність виконувати заходи безпеки для протидії можливим кібератакам.
Як зазначив заступник голови НБУ Олексій Шабан, раніше банки вже налаштовували на відповідних умовах банківські відділення та центри обробки даних. На його думку, банківська система має уточнити плани безперервної роботи з урахуванням нових обставин.
“Ми з вами вже маємо досвід роботи з резервними каналами зв’язку, якими обладнані банківські відділення та центри обробки даних, тож пропоную розглянути можливість реалізації такого підходу спільно з операторами національних роздрібних мереж і до роботи банківської інфраструктури, зокрема POS-терміналів”, – зазначив він.
Шабан також подякував представникам банків за оперативність і високий рівень готовності до непередбачуваних подій та звернув їх увагу на заходи безпеки для протидії можливим кібератакам.
“Ми упродовж 2022-2023 років постійно фіксуємо кібератаки різного рівня складності на об’єкти інформаційної інфраструктури банків та небанківських фінустанов. Тому закликаємо учасників фінансового ринку бути пильними, посилювати рівень інформаційної безпеки та дотримуватися вимог НБУ в цій сфері”, – сказав він.
В НБУ зазначають, що, за даними банків, переважна більшість банкоматів та терміналів самообслуговування працюють у штатному режимі. Безперебійно працюють банківські відділення, здійснення безготівкових розрахунків, немає складнощів у роботі мобільних додатків банків.
Проблеми виникають лише з роботою частини POS-терміналів торговельної мережі, що працюють з використанням мобільного зв’язку оператора “Київстар”. Наразі банки вже активно вирішують цю ситуацію – переналаштовують непрацюючі POS-термінали на роботу через інших мобільних операторів або Wi-Fi.
Зранку 12 грудня у роботі “Київстару” стався збій, користувачі скаржилися на відсутність мобільного зв’язку. Пресслужба “Київстару” повідомила, що йдеться про хакерську атаку. Згодом фахівці повідомили про часткове відновлення функціонала фіксованого зв’язку станом на 20:00 12 грудня.
Державні органи та міжнародні технологічні компанії беруть участь у відновленні внутрішньої IT-мережі оператора “Київстар”. Водночас шахраї вже створюють у месенджерах фейкові боти та розповсюджують фішингові посилання під приводом компенсації від “Київстару”.