Міністерство освіти і науки оприлюднило Рамку ключових фінансових компетентностей дітей та молоді України, розроблену спільно з фахівцями Національного банку, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку. У ній визначений набір знань, умінь, навичок і особливостей у сфері управління особистими фінансами та споживання фінансових послуг для громадян віком від 5 до 18 років.
Як зазначається у релізі міністерства, метою ініціативи є сприяння спільному розумінню фінансових компетентностей для дітей і молоді серед державних органів влади, закладів освіти, приватних організацій та громадян, які популяризують навчання фінансової грамотності.
Для розроблення Рамки за основу взято модель фінансових компетентностей для молоді OECD/INFE Core Competencies Framework on financial literacy for Youth, створену Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), яку доповнено й адаптовано до контексту України, а також Рамку фінансових компетентностей дорослого населення України, державні стандарти для відповідних рівнів освіти.
Поширення практичного використання Рамки має сприяти реалізації державної політики у сфері фінансової грамотності та фінансової інклюзії, а також створенню майданчика для обміну передовими практиками й досвідом щодо впровадження фінансової освіти.
Крім того, як підкреслюють в МОН, рамка забезпечить реалізацію компетентнісного підходу та слугуватиме підґрунтям для реалізації в Новій українській школі наскрізної змістової лінії “Підприємливість і фінансова грамотність” та освітнього напряму “Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність” відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Окрім того, вона сприятиме створенню сучасних навчальних програм і навчально-методичних матеріалів для учнівства і вихованців освітніх закладів та освітян.
Структура Рамки дітей та молоді повторює структуру Рамки фінансових компетентностей дорослого населення України, у якій компетентності поділено на змістові розділи “Гроші та угоди”, “Планування та управління фінансами”, “Ризики та винагорода” та “Фінансовий ландшафт”.
Також у Рамці виокремлено наскрізні лінії цифрових фінансових компетентностей, компетентності у сфері сталого розвитку, фінансової стійкості, підприємливості, а також громадянської відповідальності. Кожну компетентність описано в трьох вимірах: “обізнаність, знання та розуміння”, “навички та поведінка” та “упевненість, мотивація та ставлення”.
Загалом у Рамці описано приблизно 900 фінансових компетентностей, які мають опанувати учні до моменту закінчення дошкільної, початкової (4-й клас), базової середньої (9-й клас) і профільної середньої освіти (12-й клас).
Рамка доступна для вільного використання державними органами, приватними організаціями та громадянським суспільством.