Німецькі дослідники з Лейпцизького університету, Веймарського університету Баухауз та Центру масштабованої аналітики даних та штучного інтелекту підтвердили підозру деяких користувачів щодо погіршення з роками роботи пошукової системи Google.
Як зазначає Mashable, посилаючись на реліз дослідження, “потік низькоякісного контенту, особливо для пошуку товарів, продовжує топити будь-яку корисну інформацію в результатах пошуку”, а значна кількість результатів, знайдених у відповідь на запити, пов’язані з товарами, була “відвертим SEO-спамом з оглядами товарів”.
Дослідники вивчили результати за 7 392 запитами на огляди товарів у Google, Bing і DuckDuckGo за рік. Дослідження показало, що спам-сайти є надзвичайно поширеними та найчастіше з’являються на вершині рейтингу Google. В умовах “постійної битви” між сайтами та пошуковою системою, остання, на думку аналітиків, програє SEO-спаму у “грі в кішки-мишки”.
У звіті йдеться про повторювані патерни спаму з оглядами, які то з’являються у видачі, то зникають з неї, оскільки пошукові системи та SEO-інженери по черзі змінюють свої параметри. Попри те, що Google, Bing і DuckDuckGo намагаються видаляти спам, дослідники стверджують, що це призводить лише до “тимчасового позитивного ефекту”.
Представник Google прокоментував дослідження, заявивши, що воно “не відображає загальної якості та корисності пошуку”. У компанії підкреслили, що дослідження фокусується лише на вузькому наборі запитів, а саме на пошуку товарів. Там спростували тезу про погіршення якості пошуку, зазначивши, що це дослідження навпаки показує покращення у пошуку, яке підтверджують “численні треті сторони”.
Німецькі дослідники дійсно виявили, що результати Google покращилися “до певної міри” між початком експерименту і його завершенням. Проте вони виявили “загальну тенденцію до зниження якості тексту в усіх трьох пошукових системах”. За наявності спаму, згенерованого штучним інтелектом, ця ситуація може лише погіршитися, попереджають автори дослідження.