Міністерство цифрової трансформації України планує запустити у червні цього року бета-версію ШІ-агента на порталі “Дія”. Про це повідомив віцепрем’єр-міністр і міністр цифрової трансформації Михайло Федоров під час конференції DOU Day, передає Економічна правда.
Новий інтелектуальний помічник працюватиме як чат-бот на основі великої мовної моделі та зможе відповідати на запитання користувачів у форматі живого діалогу. Втім, функціональність агента виходить далеко за межі простих консультацій.
За словами Федорова, користувачі зможуть не тільки отримувати інформацію, наприклад, про місцезнаходження ЦНАПів чи документи для перетину кордону, але й замовляти послуги за допомогою звичайних текстових запитів.
“Достатньо буде просто написати: “надішли мені довідку про доходи за 2023 рік”, – і ШІ автоматично знайде потрібну інформацію в реєстрі та відправить документ”, – розповів міністр. Інновація є частиною ширшої стратегії Мінцифри, спрямованої на перетворення застосунку “Дія” на повноцінного ШІ-агента.
Особливу увагу приділять спрощенню складних бюрократичних процедур. Наприклад, для оформлення компенсації за пошкоджене внаслідок обстрілів майно користувачам достатньо буде повідомити про це в чаті. Система автоматично запросить необхідні фото, сформує заяву, перевірить дані в реєстрах та відправить документи до відповідної комісії.
Федоров також зазначив, що в майбутньому голосовий доступ до державних послуг стане нормою, поступово витісняючи класичні інтерфейси.
Нагадаємо – у березні цього року стало відомо, що Мінцифри розпочало розробку першої українськомовної LLM національного масштабу. Українська LLM допоможе бізнесу та державі дешевше, зручніше й швидше запускати локалізовані інструменти зі штучним інтелектом.
Також минулого тижня Україна підписала Рамкову конвенцію Ради Європи про штучний інтелект, права людини, демократію та верховенство права.