Згідно зі звітом глобальної консалтингової компанії Simon-Kucher & Partners, необанки стикаються з труднощами у спробі стати прибутковими. Незважаючи на те, що за останнє десятиліття вони набули достатньої популярності, щоб кинути виклик класичним банкам, та продемонстрували високий рівень обслуговування клієнтів.
Необанки називають революціонерами. Вони змінили спосіб, у який споживачі управляють своїм фінансовим життям. Пандемія сприяла зростанню популярності необанків, оскільки вони дозволили здійснювати основні банківські операції за допомогою мобільного додатку. Також необанки стали успішними завдяки персоналізованому підходу.
Але, як зазначається у дослідженні, успіхи необанків не є запорукою їхньої прибутковості. Деякі гравці буквально борються за виживання.
На початку 2022 року близько 400 необанків обслуговували майже мільярд клієнтів по всьому світу. Після рекордного фінансування в 2021 році сукупна оцінка необанків складає $300 млрд. Кожен третій необанк вважається “швидкісним катером” — це означає, що його запустив або підтримує великий діючий банк. Ці необанки зазвичай мають більш глибоке фінансування, ніж незалежні стартапи.
Але опитування 25 найбільших необанків показало, що лише два з них досягли прибутковості. Більшість заробляють менше $30 на кожного клієнта на рік. Чому так? Навіть найдосвідченіші необанки не до кінця розуміють складність виведення невеликого стартапу до глобального масштабу, зазначається у звіті.
У гонці за залученням все більшої кількості нових клієнтів необанки не замислюються над тим, як зробити їх прибутковими. Вони пропонують багато безкоштовних функцій у своїх додатках, а стратегія монетизації полягає у стягуванні грошей за преміум-підписки чи послуги з кредитування.
Прибутковість має бути в основі кожної майбутньої ініціативи чи рішення, яке приймає необанк. Звіт визначає три моменти життєвого циклу необанку та те, що він може робити на цих етапах.
- Під час запуску необанки можуть працювати як стартапи, але вони повинні реалістично визначати проблемні точки та будувати бізнес-моделі.
- Протягом двох-чотирьох років необанки повинні зосередитися на своїх основних ринках, визначити тенденції на цих ринках і знизити витрати на залучення клієнтів.
- Починаючи з п’ятого року необанки повинні почати монетизувати свої послуги та мати план збільшення доходу з роками. На цьому етапі також важливо визначитися, чи приносить користь партнерство.
Відповідно експерти виділили чотири основні поради щодо досягнення прибутковості:
- Заключати партнерські відносини, щоб пропонувати більше послуг.
- Пропонувати бізнес-банкінг.
- Пропонувати більш прибуткові послуги, як-от кредитування.
- Збільшити кількість преміум-акаунтів.
Також зазначається, що деякі необанки можуть ніколи не досягти прибутковості і в кінцевому підсумку розпадуться або зосередяться на чомусь іншому.