Мобільний оператор “Київстар” відмовляється підтверджувати інформацію правоохоронців про можливий багатомісячний доступ хакерів до систем телекомунікаційного оператора. Напередодні в СБУ заявили, що хакери мали доступ до системи телекомоператора принаймні з травня минулого року.
Як зазначила речниця компанії Ірина Леліченко, офіційне розслідування кібератаки на мережу “Київстар”, що відбулася 12 грудня 2023 року, ще не завершилося. Розглядаються різні версії подій, проте до завершення офіційного етапу розслідування жодна з цих версій не може вважатися остаточною.
“Вся інформація щодо ходу розслідування кібератаки є на офіційному сайті Служби Безпеки України, яка безпосередньо задіяна в цьому процесі. Жодних фактів витоку персональних даних абонентів у ході розслідування не виявлено”, – підкреслила Леліченко.
За її словами, кібератака вплинула на деякі технологічні системи, які відповідали за роботу зв’язку, але вони були відновлені протягом кількох днів завдяки фаховій роботі спеціалістів і партнерів компанії.
“Мережа Київстару працює у звичному режимі і надає абонентам всі основні базові послуги. 99% телеком обладнання мережі на підконтрольній Україні території у робочому стані”, – повідомила речниця компанії.
“Київстар” заявив про застосування додаткових заходів для кіберзахисту, зокрема посилено управління доступом, впроваджено додаткові системи контролю серверів та робочих станцій, плануються наступні кроки із посилення кібербезпеки.
Державні органи та міжнародні технологічні компанії взяли участь у відновленні внутрішньої IT-мережі оператора. Водночас шахраї створювали у месенджерах фейкові боти та розповсюджують фішингові посилання під приводом компенсації від “Київстару”.
Леліченко нагадує, що абоненти компанії, які не могли користуватись послугами зв`язку через нестабільну роботу мережі під час кібератаки, отримають наступний білінговий період без плати за пакет послуг.