Попри обіцянки про простоту використання у поєднанні з безпекою державних рахунків, що зберігаються в реальних банках, крах фінтех-посередника Synapse показав, що гарантії у сфері цифрових фінансових послуг виявилися міражем. Через цю подію понад 100 000 американців втратили доступ до своїх банківських рахунків на загальну суму $265 млн.
Як зазначає CNBC, через цю подію понад 100 000 американців втратили доступ до своїх банківських рахунків на загальну суму $265 млн. За словами співзасновника Адама Моеліса, приблизно 85 000 з цих клієнтів були клієнтами лише Yotta.
Наслідки цієї події можуть бути далекосяжними. Найпопулярніші банківські застосунки в країні, включаючи Block’s Cash App, PayPal та Chime, співпрацюють з банками, а не є їхніми власниками. Ситуація виявила потенційні ризики популярних фінансових додатків.
Оскільки Yotta, як і більшість популярних фінтех-застосунків, не був банком, він покладався на партнерські установи, зокрема Evolve. Між Yotta та Evolve був важливий посередник — компанія Synapse, що загалом обслуговувала 100 фінтех-компаній та 10 млн кінцевих користувачів.
Російські хакери атакували Evolve та опублікували дані користувачів кількох фінтех-фірм у даркнеті. Федеральний резервний банк оголосив догану банку Evolve за неналежне управління партнерством з фінтех-компаніями. Водночас між реальними депозитами та даними в системі Synapse виявлено невідповідність на суму до $96 млн.
Федеральна корпорація страхування депозитів (FDIC) заявила, що банкрутство небанківських установ не активує страхування FDIC. Колишня голова FDIC Єлена Макуільямс, призначена керуючим конкурсною масою Synapse, заявила про складність відновлення всіх клієнтських коштів.