Виступаючи в середу на саміті DealBook 2023 у Нью-Йорку, Ілон Маск, власник соціальної мережі X, нецензурно послав рекламодавців, які залишають платформу через антисемітські повідомлення підприємця. Маск також заявив, що його шанувальники бойкотуватимуть цих рекламодавців у відповідь.
Як зазначає Reuters, Маск визнав, що цим своїм постом “вручив заряджену рушницю” як своїм критикам, так і антисемітам у соцмережі. Сам коментар бізнесмен назвав, можливо, найгіршим за всю історію його постів у соцмережах, серед яких, як він визнав, було чимало “дурних”.
Відповідаючи на запитання про бойкот рекламодавців, власник X заявив, що компанії, які відмовилися від реклами в соцмережі, можуть не повертатися. Він назвав їхні дії “шантажем” та нецензурно послав їх. При цьому він окремо виділив генерального директора Disney Роберта Айгера, який раніше під час конференції зі сцени оголосив, що не хоче, щоб його компанія була пов’язана з Маском.
Він також сказав, що якщо рекламодавці не повернуться, то “цей бойкот реклами вб’є компанію”, погрожуючи, що “весь світ дізнається”, оскільки вони “детально це задокументують”. Підприємець заявив, що його шанувальники бойкотуватимуть цих рекламодавців у відповідь.
Маск послабив політику модерації і скоротив багатьох співробітників, які займалися безпекою на платформі, коли його придбання вартістю $44 млрд завершилося минулого року. Багато брендів, побоюючись розміщення поруч із токсичним контентом, зняли свою рекламу. Доходи від реклами впали приблизно на 50%.
Нещодавно цензор Media Matters for America опублікував дослідження, яке стверджувало, що платформа X дозволяє показувати рекламу поруч з антисемітськими та пронацистськими публікаціями. Великі компанії почали відмовлятися від реклами на платформі.
Два тижні тому Маск назвав антисемітську публікацію “фактичною правдою” і відтоді понад 100 брендів припинили рекламну співпрацю з його соцмережею. Згідно з внутрішніми документами, з якими ознайомилася The New York Times, якщо бойкот рекламодавців продовжиться, він може коштувати компанії цього кварталу до $75 млн.
Маск неодноразово заявляв, що шкодує про публікацію цього поста, зазначає Reuters. При цьому мільярдер заперечував звинувачення в антисемітизмі. На тлі скандалу бізнесмен відвідав ізраїльський кібуц Кфар-Аза поблизу кордону із сектором Газа, на який 7 жовтня напали бойовики ХАМАС.