Антимонопольний регулятор Франції наклав на Apple штраф у розмірі €150 млн за зловживання домінуючим становищем у сфері мобільної реклами в додатках на своїх пристроях у період між 2021 і 2023 роками. Причиною штрафу став інструмент контролю приватності App Tracking Transparency (ATT), пише Reuters.
Французький орган із захисту конкуренції оголосив про своє рішення, однак не зобов’язав компанію змінювати функціонування цього інструменту. Це перший випадок, коли антимонопольний регулятор накладає штраф на Apple через технологію ATT.
ATT дозволяє користувачам iPhone та iPad самостійно вирішувати, які додатки можуть відстежувати їхню активність. Однак цей інструмент неодноразово піддавався критиці з боку рекламодавців та конкурентів, діяльність яких залежить від онлайн-реклами.
Справа була ініційована за скаргами кількох асоціацій онлайн-рекламодавців, видавців та інтернет-мереж, які звинуватили Apple у начебто зловживанні своєю ринковою владою.
Штраф французьких регуляторів значно менший, ніж €1,84 млрд, накладені європейським регулятором з питань конкуренції на Apple минулого року. Тоді порушення компанії стосувалось магазину застосунків App Store, який забороняв музичним сервісам рекламувати дешевші пропозиції підписки за межами магазину Apple.
Нагадаємо – ЄС розробляє стратегію м’якого регулювання для компаній Apple та Meta, щоб мінімізувати потенційну напруженість у відносинах зі Сполученими Штатами. Регулятори планують накласти помірні штрафи замість максимально можливих санкцій.