Антимонопольні регулятори Європейського Союзу оштрафували Apple на €1,84 млрд за порушення з боку магазину застосунків App Store, який забороняв музичним сервісам рекламувати дешевші пропозиції підписки за межами магазину Apple. Штраф майже в чотири рази більший, ніж очікувалося.
Як зазначається у релізі Європейської Комісії, її розслідування виявило, що “Apple забороняє розробникам музичних потокових застосунків повністю інформувати користувачів iOS про альтернативні та дешевші сервіси підписки на музику, доступні поза додатком”, а також забороняє провайдерам застосунків ділитися інструкціями щодо того, як підписатися на такі пропозиції.
Комісія заявила, що при призначенні штрафу вона взяла до уваги “тривалість і серйозність порушення”, а також загальний оборот і ринкову капіталізацію Apple, а також “невірну інформацію”, надану компанією Apple під час адміністративної процедури. Водночас сума штрафу становить лише 0,5% від світового обороту Apple.
Spotify у відповідь підкреслила, що Apple позбавляла їх можливості спілкуватися з користувачами платформи про те, як оновити підписку, ціну, про акції, знижки та численні інші привілеї. Рішення суду там назвали потужним сигналом для всіх компаній, навіть таких монополій, як Apple, що вони не можуть зловживати владою, щоб контролювати те, як інші компанії взаємодіють зі своїми клієнтами.
Зі свого боку Apple заявила, що ЄК не змогла “виявити жодних достовірних доказів” шкоди споживачам або антиконкурентної поведінки. Компанія також заявила, що Spotify хоче “переписати правила App Store”, щоб отримати конкурентні переваги, не сплачуючи при цьому нічого Apple, попри те, що Apple стверджує, що App Store мав вирішальне значення для нинішнього домінування Spotify на ринку. Apple заявляє, що подасть апеляцію на це рішення.