Наприкінці минулого тижня, 7 липня, Українська асоціація фінтех та інноваційних компаній за підтримки NovaPay презентувала дослідження “Фінтех у цифрах.2023”. В рамках презентації відбулася панельна дискусія, присвячена обговоренню експортного потенціалу українського фінтеху.
За словами Олексія Рубана, директора з інновацій NovaPay, ключовим потенціалом українських компаній при виході на міжнародні ринки є люди, їхній досвід та експертність, відповідальність, ставлення до роботи та вміння працювати в середовищі, що швидко змінюється.
Окрім того, українські компанії мають унікальний досвід із побудови бізнес-стратегії в складних умовах. “Тому багатьом [компаніям] реально вийти на європейський ринок і зайняти там хороші ніші”, – впевнений Олексій Рубан. Він також зазначив, що NovaPay наразі знаходиться в процесі отримання ліцензії EMI та анонсував “певні рішення” вже в 2024 році.
Вас зацікавить – Як NovaPay виходить на міжнародний ринок, та чому компанії не потрібен банк: інтерв’ю з Андрієм Кривошапко, CEO NovaPay
Водночас сприяти масштабуванню українських компаній може наближення українського законодавства до європейського, зазначив Олексій Рубан.
Розглядає вихід на європейський ринок і Банк Власний Рахунок, про що в ході панельної дискусії розповіла Христина Кармазіна, СЕО банку, проте терміни не озвучила. За її словами, українським фінтехам в Європі доведеться конкурувати з Латвією, Естонією, але, в першу чергу, з іншими українськими компаніями.
Валерій Сіроштан, директор з розвитку бізнесу РЕНОМЕ-СМАРТ, зазначив, що потенціал виходу на міжнародні ринки в українських компаній точно є. “Україна зараз – це мейнстрім. Якщо українці запропонують якісні продукти, то на них чекає успіх”, – каже Валерій.
Він зазначив, що виходити на міжнародний ринок у сегменті B2B простіше. Зокрема, РЕНОМЕ-СМАРТ не конкурує з банками, а намагається їм запропонувати якийсь продукт. Окрім того, учасник дискусії розповів, що РЕНОМЕ-СМАРТ зараз активно працює на ринку Африки та Близького Сходу, і саме цей регіон, за його словами, є хорошим стартом для українських компаній при міжнародній експансії.
Погодилася з цією думкою і Світланка Сергійчук, керівна партнерка українського фінтех-стартапу Neofin. Команда Neofin також починала з Близького Сходу та Південної Африки, а зараз має клієнтів у США. За словами Світланки, українським компаніям треба трансформуватися зі світових лідерів аутсорсингу в провайдерів крутих продуктових рішень, які можуть конкурувати з міжнародними гравцями.
Також керівна партнерка Neofin поділилася думками щодо того, що критично важливим при виході на міжнародні ринки є партнерства, зокрема з локальними гравцями. “Необхідно вникати в локальний контент і розуміти, в яку нішу можна швидко інтегруватися”, – каже Світланка Сергійчук.
Вас зацікавить – Як no-code технології змінюють фінтех: інтерв’ю з керівною партнеркою Neofin Світланкою Сергійчук
Юлія Вітка, заступниця керівника Проєкту USAID “Реформування фінансового сектору”, яка також брала участь у панельній дискусії, анонсувала новий проєкт підтримки фінтех-ініціатив, спрямованих як на локальний, так і глобальний ринки. У фокусі – все, що стосується підтримки МСБ: фінансування, факторинг, лізинг тощо. За словами Юлії, подаватися зможуть як стартапи, так і колаборації фінтехів з банками.
Тож, підсумовуючи, вихід українських компаній на зарубіжні ринки є одним із найактуальніших трендів на сьогодні. В свою чергу, український фінтех має високий експортний потенціал, зокрема завдяки експертності та досвіду гравців.