Денис Кириченко, Співзасновник та CEO Corefy
Як сьогодні виглядає світ платіжних процесів? Чи справді більшість компаній все ще борються з хаотичними платежами, або ж ринок вже перейшов на новий рівень автоматизації?
Щоб відповісти на ці запитання, Corefy провів масштабне дослідження, у якому взяли участь 793 бізнеси по всьому світу. У цьому звіті зібрані ключові цифри, аналітика та інсайти, які допоможуть вам оцінити власний рівень платіжної зрілості та зрозуміти, куди рухається ринок.
Модель зрілості платіжних процесів
Модель зрілості платежів – це стратегічний інструмент, що допомагає компаніям оцінювати та вдосконалювати свої платіжні системи. Ця модель пропонує структуровану дорожню карту для переходу від базового рівня прийому платежів до високотехнологічних рішень з використанням ШІ та автоматизованих систем моніторингу транзакцій. Зрілість платіжних процесів компанії безпосередньо відображає її операційну ефективність та здатність адаптуватися до змін ринку.
Розподіл компаній за рівнем зрілості платежів
За результатами дослідження:
- 59,1% бізнесів перебувають на стадії фрагментованих платежів. Вони стикаються з численними проблемами, такими як використання кількох платіжних провайдерів без єдиної структури звітності, ручна звірка платежів і збільшені ризики безпеки.
- Лише 12,3% організацій досягли високої зрілості платіжних процесів, представляючи адаптивний (9,1%) і гнучкий (3,2%) рівні. Вони використовують штучний інтелект для виявлення шахрайства, моніторинг у реальному часі та адаптивну маршрутизацію платежів.

Яку кількість платіжних провайдерів обирають компанії?
Вибір кількості платіжних провайдерів відіграє ключову роль у бізнесі, впливаючи на гнучкість платіжної інфраструктури, зручність користувачів і ефективність управління ризиками.
- 41,3% компаній мають лише одного платіжного провайдера, віддаючи пріоритет простоті. Це також корелює з тим, що більшість респондентів у нашому дослідженні процесують до 500 транзакцій на місяць, що не потребує розширення платіжної інфраструктури.
- 24,6% підприємств використовують 5+ провайдерів щоб охопити більше ринків і зменшити ризики, пов’язані з залежністю від одного провайдера. Це дозволяє компаніям працювати з різними регіонами, адаптуватися до місцевих платіжних вподобань і забезпечувати стабільність платежів навіть у разі збоїв у роботі одного з провайдерів.
Розширення на нові ринки часто вимагає інтеграції додаткових платіжних провайдерів, оскільки платіжні вподобання споживачів, вимоги банків і фінансові регуляції можуть суттєво відрізнятися залежно від країни. Відтак, 45% глобальних компаній вважають за необхідне працювати із 10+ провайдерами, що підкреслює важливість широкого охоплення та гнучкості в масштабах міжнародного бізнесу.

Хто керує платіжними процесами?
Організаційна структура управління платежами варіюється залежно від масштабу бізнесу:
- 36,9% компаній керують платежами як частиною управлінських функцій, які зазвичай виконують засновники або керівники.
- Лише великі компанії (понад 500 тис. транзакцій на місяць) покладаються на окремі платіжні команди, оскільки на такому масштабі бізнесу зростає потреба у професійному підході до управління платежами, оптимізації процесів і контролю ризиків.

Висновок
Наше дослідження показує: більшість компаній усе ще намагаються навести лад у своїх платіжних процесах, щоб зробити їх ефективними та знизити ризики. Але є й хороші новини – ринок рухається вперед. Бізнеси активно впроваджують нові технології, розширюють платіжну інфраструктуру і адаптуються до глобальних змін, щоб залишатися конкурентоспроможними та забезпечувати стабільність фінансових операцій.