Банк Ірландії (Bank of Ireland, BOI) звернувся до своїх клієнтів із застереженням щодо нового сплеску злочинних схем, відомих як шахрайство з “безпечними рахунками” (safe account scam). За даними банку, кількість звернень на гарячу лінію з питань шахрайства та через сервіс перевірки текстів стрімко зросла.
Як пише The Paypers, кількість щоденних повідомлень перевищила рівень усього тижня за квітень і травень у понад десять разів. Суть схеми полягає у тому, що жертва отримує SMS-повідомлення начебто від Банку Ірландії з проханням зателефонувати за вказаним номером через підозрілу транзакцію. Такі повідомлення можуть потрапляти навіть у ланцюжок справжніх повідомлень від банку, а номери часто мають код 01, 1800 або регіональні індекси.
Після дзвінка людину з’єднують із фальшивим працівником банку, який повідомляє про загрозу з боку шахраїв і стверджує, що рахунок скомпрометовано.
Далі клієнта запитують, чи має він рахунок у Revolut або іншій фінансовій установі. Якщо так — його переконують самостійно переказати кошти зі свого рахунку в BOI на Revolut, без надання PIN-коду чи інших чутливих даних.
Шахраї навмисно уникають прямих запитів, які могли б викликати підозру. Після цього людині повідомляють, що для гарантії безпеки гроші слід переказати на ще один, новий «захищений» рахунок. Насправді ж цим рахунком керують самі шахраї.
Нагадаємо – у квітні український Ощадбанк повідомив про нову хвилю шахрайських електронних листів, які надходять нібито від банку. Зловмисники надсилають повідомлення з власної адреси, намагаючись видати себе за офіційних представників фінансової установи.