Українські банки зіткнулися з кадровими викликами через війну, втративши до 10% працівників з початку повномасштабного вторгнення в результаті міграції населення, а згодом — від 2,5% до 15% військовозобов’язаних чоловіків у різних банках через мобілізацію.
Як зазначає “Фінансовий клуб”, за словами HR-директорки “ОТП Банку” Крістіни Фехер, банк втратив близько 10% кадрів з початку війни. З цих 10%, приблизно 7-8% припадає на звільнення. Деякі співробітники спочатку намагалися працювати дистанційно з-за кордону, але через різницю в часових поясах це виявилося складним, і банк все одно їх втратив. Інші банки не надали точних цифр щодо кадрових втрат.
Деякі банки дозволяють працівникам працювати дистанційно з-за кордону. В “ОТП Банку” 3,5% співробітників залишаються за кордоном. “Кредобанк” на початку війни вивіз до Польщі близько тисячі осіб, включаючи працівників та їхні родини — більшість повернулася до кінця 2022 року. “Сенс Банк” як державна установа повернув усіх працівників з-за кордону відповідно до вимог НБУ. Також банки продовжують провадити гібридний формат роботи.
Щодо рівня мобілізації та бронювання співробітників банків — вони, як пише FinClub різняться між установами. У “Кредобанку” заявили про мобілізацію 2,7% від загальної чисельності, що становить приблизно 11% від військовозобов’язаних, в “ОТП Банк” мобілізовано 2,5% — переважно чоловіки та сім жінок-добровольців, а в “Сенс Банку” заявили про мобілізацію близько 15% військовозобов’язаних чоловіків.
Банки мають право бронювати до 50% своїх військовозобов’язаних співробітників як критично важливі підприємства. У “Кредобанку” повідомили про бронювання 10,5% від загальної чисельності, що складає половину від можливої квоти. “ОТП Банк” заявив, що повністю використав квоту на бронювання, яка становить 50% персоналу. Зі свого боку “Сенс Банк” також повністю використав квоту на бронювання 50% від загальної чисельності військовозобов’язаних.
“Сенс Банк” відзначає дефіцит квоти на бронювання через високий рівень мобілізації. Банки зіткнулися з проблемою бронювання співробітників з дефіцитними військово-обліковими спеціальностями. HR-відділи банків стикаються з емоційним напруженням через питання бронювання та мобілізації співробітників.