Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Нові цілі – старі виклики: чим живуть та як трансформують ринок необанки

    Нові цілі – старі виклики: чим живуть та як трансформують ринок необанки

    14 Лютого 2024
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    У 2022 році світовий ринок необанкінгу оцінювався в $68,4 млрд, і за прогнозами, він зростатиме в середньому більш ніж на 30% щороку до 2028-го. Необанкам вдалося трансформувати традиційний та консервативний банківський сектор за допомогою цифрових інновацій і клієнтоорієнтованих підходів. Проте чи виклики, з якими вони стикаються, дозволять розвиватися активними темпами у найближчі роки?

    Основні драйвери ринку

    Ключовим рушієм зростаючого попиту на послуги необанків у світі з самого початку став зростаючий попит споживачів на зручні, доступні та ефективні банківські рішення. Це і можливість керувати рахунками в смартфоні, і зручні платежі (найчастіше без комісій), й інструменти для заощаджень та інвестицій, а також привабливі програми лояльності. Необанки зробили ставку на цифрову взаємодію в режимі 24/7, а не традиційне банківське обслуговування.

    Друге – це використання технологічних інновацій. Поки традиційні банки використовували застарілі системи та процеси, необанки впроваджували хмарні технології, штучний інтелект, машинне навчання, зокрема для аналітики даних і надання персоналізованих фінансових рішень. Наприклад, чат-боти та віртуальні помічники на основі штучного інтелекту пропонують підтримку клієнтів у реальному часі та персоналізовані фінансові консультації. Алгоритми машинного навчання аналізують моделі витрат, щоб надати індивідуальні рекомендації щодо бюджету.

    Ще одним фактором зростання необанків стала їхня гнучкість, що дозволяє швидко пристосовуватися до технологічного прогресу та мінливих уподобань клієнтів. Необанки по суті є фінтех-стартапами, що можуть експериментувати з новими функціями, послугами та бізнес-моделями без бюрократії, притаманної традиційним банкам.

    Ну і, нарешті, регуляторна підтримка в багатьох регіонах сприяла розвитку необанкінгу. Зокрема, ініціативи з впровадження відкритого банкінгу, що вимагають від традиційних банків безпечного обміну даними клієнтів із авторизованими сторонніми постачальниками (якими є фінтех-стартапи), зіграли важливу роль у розвитку необанків. Доступ до цінних даних дозволяють необанкам пропонувати клієнтам інноваційні фінансові сервіси. Також в деяких юрисдикціях з’явилися регуляторні пісочниці та сприятливі режими ліцензування. Це дозволяє необанкам експериментувати зі спрощеними регуляторними бар’єрами.

    Основні виклики ринку

    Хоча регуляторна підтримка і стала в деяких регіонах драйвером ринку необанків, відповідність нормативним вимогам залишається одним із ключових викликів для цих компаній. Необанки зобов’язані забезпечити дотримання вимог щодо боротьби з відмиванням грошей (AML), правил перевірки клієнтів (KYC), законів про захист даних та інших норм. Виконання цих вимог має важливе значення не лише для дотримання законодавства, але й для зміцнення довіри клієнтів. Вони очікують, що фінансова установа працюватиме безпечно та етично, а їхні дані та гроші будуть в безпеці.

    Окрім того, при міжнародній експансії необанки стикаються з різними регуляторними середовищами, кожен зі своїм набором правил і стандартів. Адаптація до цих регуляторних рамок потребує ресурсів і часу, а помилка може призвести до штрафів і шкоди для репутації.

    Кібербезпека – ще один виклик, щоправда, він актуальний і для традиційних банків, особливо в останні роки. Фінустанови обробляють величезні обсяги конфіденційних фінансових і особистих даних, що робить їх привабливими цілями для кіберзлочинців. Тож необанки (як і традиційні банки) повинні інвестувати значні кошти в кібербезпеку та кіберстійкість.

    Наступним викликом є залучення та утримання клієнтів. Витрати на це можуть бути надто високими, щоб охопити різні сегменти клієнтів. З цим пов’язаний ще один виклик – монетизація та прибутковість. Модель, яку обрали необанки з самого початку – низькі комісії або часто безкоштовні послуги – приваблює споживачів, але не забезпечує прибуток. На відміну від традиційних банків, які отримують дохід за допомогою різних складових комісії, необанки часто покладаються на альтернативні джерела доходу, такі як партнерство або підписка.

    Чим нині живе ринок необанків?

    Про це ми запитали у Христини Кармазіної, керівниці “Банку Власний Рахунок”. За її словами, з моменту появи перших необанків ринок значно еволюціонував, і драйвери, що спонукають цей розвиток, також пройшли певні зміни, особливо враховуючи вплив воєнного стану на фінансовий сектор та розвиток необанків у країні.

    Так, цифрова адаптація під час війни суттєво прискорилася, зокрема у фінансовому секторі, оскільки необанки змушені були забезпечити надійні, безперебійні фінансові послуги, доступні онлайн навіть в умовах військових дій. Окрім того, напружена ситуація в країні змушує необанки приділяти підвищену увагу питанням кібербезпеки та стійкості своїх систем.

    Щодо технологій, то, зазначає Христина, штучний інтелект, машинне навчання і передові аналітичні інструменти стали ключовими елементами, які дозволяють необанкам пропонувати персоналізовані фінансові рішення, оптимізувати внутрішні процеси та забезпечувати вищу безпеку транзакцій.

    Окремо керівниця “Банку Власний Рахунок” відзначає зростання регуляторної підтримки та адаптацію законодавства до цифрових фінансових послуг як драйвер розвитку необанків. Це включає в себе впровадження “пісочниці” для тестування інноваційних продуктів в контрольованому середовищі та розширення можливостей для отримання ліцензій на ведення банківської діяльності.

    За словами Христини, сучасні споживачі очікують від фінансових послуг не лише зручності та доступності, але й повної прозорості, персоналізації та наймаксимальнішої вигоди у повсякденних купівлях. Виходячи з цього, зараз увага необанків зосереджена на розвитку таких продуктів, як:

    • продукти, які допомогають економити щодня – в першу чергу, кобренди з ритейлерами, в яких клієнт отримує від прямих знижок до кешбеку;
    • продукти для заощаджень – валютні картки та депозити;
    • продукти, щоб заробляти (ОВДП);
    • якісна служба підтримки для створення позитивного досвіду клієнта;
    • продукти для задоволення основних потреб: кредитування, розтермінування, оплата частинами, сервіси на кшталт “Зарплата Наперед”, що дозволяє отримати частину своєї зарплати раніше.

    А як щодо викликів, найбільш актуальних для необанків у 2024 році? Для українських необанків, передусім, ключовим викликом є війна, яка впливає на економіку та життя кожного українця. Як зазначає Анна Тігіпко, співзасновниця izibank, ще одним викликом є нові норми та постанови, які продовжує впроваджувати регулятор та які пов’язані з кредитуванням, клієнтським досвідом та правами.

    За словами Анни, всі рухаються до європейських стандартів, проте необхідні на цьому шляху нововведення ще потрібно втілити – і при цьому не втратити зручність для користувача.

    Окрім того, каже засновниця izibank, постійно зростає відповідальність за аналіз клієнта, його платоспроможність та фінансову поведінку. “То ж найбільший челендж буде впровадити всі оновлення зручно для клієнта, та при цьому розвивати далі продукти і аналітику”, – каже Анна Тігіпко.

    Ключові тенденції ринку

    Основними тенденціями на ринку необанків є:

    • розширення пропозиції фінансових послуг (перехід до моделі суперапів)
    • партнерство та екосистеми (при чому як з фінансовими, так і нефінансовими компаніями)
    • фокус на персоналізації послуг
    • використання штучного інтелекту (для запобігання шахрайству, створення нових пропозицій, персональних асистентів тощо)
    • ESG та ініціативи сталого розвитку
    • глобальна експансія.
    Технології Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяRipple уклала угоду з придбання нью-йоркського трасту в рамках розширення в США
    Наступна стаття Google, Microsoft, OpenAI та інші компанії готують угоду про запобігання впливу ШІ на вибори

    Схожі статті

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 202501 Хв читання

    Візуальна соціальна мережа та пошукова система Pinterest представила асистента для шопінгу на базі штучного інтелекту,…

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту