Зростання вартості життя є значним стримуючим фактором у прийнятті населенням сталого розвитку та зеленого способу життя та рішень про покупки. 52% дорослого населення зараз менш схильні до низьковуглецевих варіантів через інфляцію, що є значним зростанням у порівнянні з попередніми 37%, зафіксованими шість місяців тому.
Як зазначається у релізі Allied Irish Banks, опитування, в якому взяли участь 1000 дорослих, показало, що 45% людей відчули вплив зміни клімату на своє життя — на вісім відсоткових пунктів більше, ніж у 2020 році. Ці висновки зроблені після 2023 року з його безпрецедентним рівнем опадів і потепління в Ірландії, коли вплив зміни клімату на життя людей буде очевидним, зазначають у банку.
Вартість життя залишається найбільшою перешкодою, що заважає робити вибір на користь сталого розвитку, але занепокоєння зменшується. Відсоток людей, які називають вартість життя тягарем, знизився на 20% порівняно з попереднім опитуванням, проведеним у травні 2023 року. Інфляція продовжує впливати на свідомість споживачів.
52% дорослих заявили, що вартість життя зменшила їхній інтерес до сталого розвитку (37% у травні 2023 року). Крім того, 44% вважають, що основною перешкодою є брак сталих альтернатив (59%), тоді як 33% вказали на брак ясності, розуміння або інформації (35%).
71% респондентів вважають, що уряд несе відповідальність за забезпечення цих альтернатив, тоді як 57% думають, що саме людина повинна стимулювати зміну поведінки для розв’язання екологічних проблем. 46% очікують, що транснаціональні корпорації впроваджуватимуть сталі практики, при цьому цей показник знижується до 38% для великого ірландського бізнесу, 19% для благодійних організацій та 14% для малих і середніх підприємств.
Серед змін у способі життя, які, на думку респондентів, мають найбільший потенціал для скорочення викидів вуглецю — використання електроенергії, виробленої з відновлюваних джерел (29%), водіння електромобіля (10%), купівля меншої кількості одягу або використання одягу, що був у вжитку (58%). Лише 11% перейшли на веганську або вегетаріанську дієту порівняно з 13% у 2021 році, і лише 4% мають намір зробити це протягом наступних трьох років.
Незначна меншість споживачів зацікавлена в тому, щоб самостійно взяти кредит на поліпшення житлових умов, щоб підвищити енергоефективність своїх будинків – 10% проти 8% у попередній хвилі.
Це вже шосте дослідження сталого розвитку AIB, проведене Amárach. Попередні хвилі дослідження проводилися у травні 2023 року, червні 2021 року, грудні 2020 року, червні 2020 року та грудні 2019 року.