Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Всі матеріали»Збій у роботі найбільшого банку Ефіопії дозволив студентам зняти неіснуючі мільйони доларів

    Збій у роботі найбільшого банку Ефіопії дозволив студентам зняти неіснуючі мільйони доларів

    19 Березня 2024
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Під час роботи над вдосконаленням банківської системи Комерційного банку Ефіопії, найбільшого банку країни, сталася системна помилка, яка дозволяла клієнтам знімати чи переказувати на інші рахунки більше коштів, ніж було на їхніх рахунках. Установі знадобилося кілька годин, щоб заморозити транзакції.

    Як зазначає Borkena, банк офіційно не повідомляє точну суму втрат, зазначаючи лише про обробку понад 490 000 “нездорових і незаконних” банківських транзакцій. У банку підкреслили, що сума “невелика, але процес був болючим”.

    Borkena наводить повідомлення про те, що було завдано збитків на суму близько 6 млрд ефіопський бир (еквівалент $105 млн), але президент банку цього не підтвердив. За даними The Habesha Media, втрати банку оцінюються в понад $40 млн, які було знято або переведено в інші банки. Цю цифру низка ЗМІ повідомляли ще під час інциденту.

    Центральний банк Ефіопії оприлюднив заяву, в якій йдеться про “збій”, що стався під час “технічного обслуговування та інспекційних заходів”. У заяві, однак, основна увага була зосереджена на перерві в обслуговуванні, яка сталася після того, як банк заморозив усі транзакції. У ній не згадувалося про гроші, зняті клієнтами.

    У суботу, 16 березня, деякі клієнти банку зрозуміли, що вони могли зняти зі своїх рахунків більше готівки, ніж було на них насправді. Представники банку заявили, що інцидент був ініційований студентами, а також більшість клієнтів, які брали участь у транзакціях, є студентами університету. Представниками банку не уточнюється, які саме університети були пов’язані з інцидентом. ЗМІ повідомляли, що в ньому брали активну участь студенти технологічного факультету Університету Аддіс-Абеби і студенти Університету Джимми.

    Новина про інцидент швидко поширилася в університетах через месенджери та телефонні дзвінки, що призвело до утворення довгих черг до банкоматів у кампусах на заході Ефіопії. Є свідчення, що співробітникам поліції довелося втрутитися, щоб зупинити зняття коштів. Банку знадобилося кілька годин, щоб зупинити всі транзакції та розв’язати проблему, хоч повідомлення про зняття поширювалися до пізньої ночі.

    Кілька університетів виступили із заявами, в яких закликали студентів повернути всі гроші, що їм не належать, які вони, можливо, зняли незаконно. У банку заявили, що особи, які повернуть гроші, не будуть притягнуті до кримінальної відповідальності. Однак ступінь успіху банку у поверненні коштів залишається незрозумілим.

    Студент Університету Джимма зазначив, що він не чув, щоб хтось повертав гроші, але бачив поліцейські машини на території кампусу. Крім того, співробітник одного з місцевих університетів повідомив, що співробітники банку приїздили в кампус, щоб зібрати гроші, добровільно повернуті деякими студентами.

    У банку повідомляли, що розслідування транзакцій все ще триває, а про тих клієнтів, які здійснили “великі транзакції”, повідомлено органам безпеки.

    Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяПриватБанк відкрив нові коррахунки в PKO Bank Polski для оптимізації SWIFT-переказів
    Наступна стаття Майже всі банки Вірменії перестануть приймати російські картки

    Схожі статті

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025

    НБУ оштрафував сервіс онлайн кредитування Smartiway за перевищення денної процентної ставки

    4 Листопада 2025

    Вкладення українців у державні облігації сягнули історичного максимуму

    4 Листопада 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Останні по темі

    Pinterest запускає ШІ-помічника для шопінгу

    4 Листопада 2025

    63% власників карток не розуміють рішень емітентів щодо кредитного ліміту – дослідження

    4 Листопада 2025

    Microsoft втрачає ексклюзивність: OpenAI уклала угоду з Amazon на $38 млрд

    4 Листопада 2025

    NovaPay додав нові функції для кредитної картки

    4 Листопада 2025
    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту