Під час роботи над вдосконаленням банківської системи Комерційного банку Ефіопії, найбільшого банку країни, сталася системна помилка, яка дозволяла клієнтам знімати чи переказувати на інші рахунки більше коштів, ніж було на їхніх рахунках. Установі знадобилося кілька годин, щоб заморозити транзакції.
Як зазначає Borkena, банк офіційно не повідомляє точну суму втрат, зазначаючи лише про обробку понад 490 000 “нездорових і незаконних” банківських транзакцій. У банку підкреслили, що сума “невелика, але процес був болючим”.
Borkena наводить повідомлення про те, що було завдано збитків на суму близько 6 млрд ефіопський бир (еквівалент $105 млн), але президент банку цього не підтвердив. За даними The Habesha Media, втрати банку оцінюються в понад $40 млн, які було знято або переведено в інші банки. Цю цифру низка ЗМІ повідомляли ще під час інциденту.
Центральний банк Ефіопії оприлюднив заяву, в якій йдеться про “збій”, що стався під час “технічного обслуговування та інспекційних заходів”. У заяві, однак, основна увага була зосереджена на перерві в обслуговуванні, яка сталася після того, як банк заморозив усі транзакції. У ній не згадувалося про гроші, зняті клієнтами.
У суботу, 16 березня, деякі клієнти банку зрозуміли, що вони могли зняти зі своїх рахунків більше готівки, ніж було на них насправді. Представники банку заявили, що інцидент був ініційований студентами, а також більшість клієнтів, які брали участь у транзакціях, є студентами університету. Представниками банку не уточнюється, які саме університети були пов’язані з інцидентом. ЗМІ повідомляли, що в ньому брали активну участь студенти технологічного факультету Університету Аддіс-Абеби і студенти Університету Джимми.
Новина про інцидент швидко поширилася в університетах через месенджери та телефонні дзвінки, що призвело до утворення довгих черг до банкоматів у кампусах на заході Ефіопії. Є свідчення, що співробітникам поліції довелося втрутитися, щоб зупинити зняття коштів. Банку знадобилося кілька годин, щоб зупинити всі транзакції та розв’язати проблему, хоч повідомлення про зняття поширювалися до пізньої ночі.
Кілька університетів виступили із заявами, в яких закликали студентів повернути всі гроші, що їм не належать, які вони, можливо, зняли незаконно. У банку заявили, що особи, які повернуть гроші, не будуть притягнуті до кримінальної відповідальності. Однак ступінь успіху банку у поверненні коштів залишається незрозумілим.
Студент Університету Джимма зазначив, що він не чув, щоб хтось повертав гроші, але бачив поліцейські машини на території кампусу. Крім того, співробітник одного з місцевих університетів повідомив, що співробітники банку приїздили в кампус, щоб зібрати гроші, добровільно повернуті деякими студентами.
У банку повідомляли, що розслідування транзакцій все ще триває, а про тих клієнтів, які здійснили “великі транзакції”, повідомлено органам безпеки.