Fintech Insider
    Вхід
    Вийти

    Підписка на новини

    Отримуйте свіжі новини першими

    Останні публікації

    Ізраїльські хакери вкрали $81 млн з іранської біржі Nobitex

    19 Червня 2025

    Китай планує розширити використання цифрового юаня на весь світ

    19 Червня 2025

    Техногіганти прагнуть не вводити регулювання ШІ в Штатах протягом 10 років

    19 Червня 2025
    Facebook Twitter Instagram
    Fintech Insider
    Надіслати статтю Вхід
    • Фінанси
    • Цифрові активи
    • Технології
    • Стартапи
    • Easy FinTech
    • Можливості
      • Анонси
      • Рекомендації
      • Вакансії
    Fintech Insider
    Головна»Вибір редакції»З крісла CEO в ряди Нацгвардії: інтерв’ю з генеральним директором Portmone Дмитром Басовим

    З крісла CEO в ряди Нацгвардії: інтерв’ю з генеральним директором Portmone Дмитром Басовим

    17 Червня 2022
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp VKontakte Email Telegram
    Поділитись
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp

    Дмитро Басов, CEO української платіжної системи Portmone, в інтерв’ю FinTech Insider розповів про труднощі та успіхи Portmone під час війни, переваги децентралізованого управління компанією, відродження українського бізнесу, оплату комунальних послуг як вклад у відновлення економіки країни, службу в Національній гвардії та мрії після перемоги.

    • Як ви прийняли рішення приєднатися до Нацгвардії?

    Відверто кажучи, те, що я опинився у Нацгвардії, для мене було великим шоком. Перші дні війни були дуже нервовими, тому що треба було піклуватися про бізнес, втримати працюючими всі сервіси, які ми надавали клієнтам, намагатися чимось допомогти співробітникам, вирішити, де буде безпечніше дітям і так далі.

    Крім того, ми значно ускладнили собі життя тим, що придумали прийом оплат на підтримку Армії і неочікувано перенавантажили нашу систему в декілька разів. І це все при перевезенні родини у Польщу, з відповідним стресом. Тож, коли все трохи ставало під контроль, я пішов у військкомат, щоб стати на облік. Планував попрацювати зі Львова декілька днів, а потім їхати на Київ.

    Всюди казали, що треба обов’язково реєструватися, тож я допрацював до 18 години, пішов ставати на облік, а о 21:50 отримав повістку та наказ о 9-й ранку з речами прийти, аби їхати в армію. І це враховуючи комендантську годину з 22 до 7 ранку, коли мені треба було не лише зібрати речі, а ще щось докупити, бо в звичайної людини немає речей для Армії.

    Окремо стояло питання керівництва компанією Portmone, передача повноважень гендиректора, тому це був ще той челлендж.

    • На час вашої відсутності, хто виконує функції CEO Portmone?

    На щастя, все вийшло досить нормально, юристи підготували необхідний пакет документів, я підписав у командира частини довіреність, тож зараз мій колега офіційно має право підписувати документи замість мене. Це офіційна частина історії.

    Реальне ж управління компанією в нас ніколи не було зациклено на одній людині, усі важливі рішення приймаються менеджментом, де кожен має право висловити свої зауваження. Фінальне слово і остаточно рішення приймає СЕО одноосібно лише в разі, коли команда має різні точки зору і не може дійти згоди, а зволікати з рішенням вже не можна. Така схема залишилася і зараз.

    • Чи вдалось вам зберегти команду Portmone у повному складі з початком війни?

    Так, нам вдалося зберегти команду, незважаючи на війну. Лише один співробітник звільнився сам по причині переїзду в геть інший часовий пояс – лише з цієї причини він не може працювати в Portmone. Також в нас було заплановано два звільнення ще до війни, а сам процес припинення робочих відносин відбувся вже після початку військових дій.

    Я не вважаю, що війна вплинула на стійкість команди. Усі мотивовані і працюють на повну, а є і зовсім героїчні приклади залученості співробітників, коли люди працювали з окупованих територій, ризикуючи життям та безпекою.

    • Раніше ви казали, що незважаючи на війну, в березні до онлайн-еквайрингу через Portmone приєдналося більше 100 нових компаній. Які це бізнеси переважно? І скільки приєднувалися у мирний час, для порівняння?

    Початок війни, здається, мав би повністю зупинити будь-які реєстрації нових компаний. Проте так не сталося. Після нашої історії з прийомом платежів на користь Армії в нас дуже сильно виросла кількість заявок на підключення благодійних фондів. Але інші компанії також успішно подавали заявки та проходили процес реєстрації. Спад реєстрацій традиційних бізнесів в березні склав 44% порівняно з 2021 роком. В квітні падіння було -35%, а ось травень виявився навіть на 7% кращим, ніж минулого року.

    Реєстрації компанійРіст/падінняКількість компаній, що відразу почали приймати комерційні платежіКількість реєстрацій благодійних компаній% благодійних фондів, що не отримали жодного платежу
    202120222022 до 2021 2022 до 2021 202120222022
    березень385326-15% (-44%*) -53% 0109 55%
    квітень472308-35% -67% 121 43%
    травень302322+7% -47% 016 38%
    • З якими основними викликами Portmone довелось зіткнутися з початком війни? Чи стали ці виклики причинами якихось трансформацій всередині компанії?

    Перші виклики були організаційного характеру. Ковід та віддалена робота протягом майже двох років навчили співробітників працювати віддалено, але ніхто не був готовий до того, що наступного ранку дістатися в офіс буде вже нереально. Дехто залишив в офісі ноутбук, дехто зовсім швидко опинився на окупованій території, дехто застряг в заторі в спробі евакуювати родину на захід. При тому компанія працювала з надзвичайною потужністю, а обороти в перші дні війни перевищували звичайні в декілька разів.

    По-друге, виникли проблеми фінансового характеру. Банки анулювали овердрафти, і ми залишилися без оборотних грошей. А для фінансової компанії це дорівнює смерті. Тому що фінансова компанія має швидко зараховувати кошти одержувачам, а в разі роботи з мобільними операторами має підтримуватися позитивний баланс, інакше поповнення мобільного не відбудеться. На щастя, завдяки перемовинам нашої команди на найвищому рівні нам вдалося вирішити це питання. Дуже вдячний нашим партнерам за розуміння та підтримку. Усі партнери ще раз переконалися, що ми чітко дотримуємося обіцянок і демонструємо найвищий рівень надійності.

    Третій рівень – технічний. Ми були впевнені, що перенесення наших систем в Європу – це нереальне завдання. Тому це нереальне завдання довелося виконувати під час війни, за що IT команда точно заслуговує на найвищу нагороду.

    Нам не знадобилася трансформація всередині компанії. Навпаки, ми заборонили усі неважливі зміни, які були запланованими і готовими для запуску. Наприклад, перехід на нову версію Jira ми відклали на три місяці, хоча все було готово для переходу в середині березня. Кожен зі співробітників зіткнувся з надреальним стресом та випробуваннями, тому ми поставили пріоритетом №1 безпеку співробітників, а вже приоритетом №2 поставили підтримку роботи наших сервісів. На щастя, в нас не було технічних проблем, усунення яких вимагало б серйозного ризику для життя співробітників, тому ми можемо похвалитися SLA 99.93 протягом березня-травня.

    • Чи зіткнулась компанія з відтоком клієнтів з початку війни?

    Бізнес під час війни зазнає катастрофічних втрат. Це не просто економічна криза, де втрачається купівельна спроможність клієнтів. Це ще загроза фізичної втрати товарів, магазинів, складів, виробництв. Це знищення процесів, логістичних ланцюжків, відсутність у співробітників фізичної та психологічної можливості працювати. Це відсутність у клієнтів потреби чи грошей для купівлі товару. Тому, звісно, обороти просіли дуже сильно. Деякі категорії впали в 9-30 разів.

    А от платники комунальних платежів проявили справжній патріотизм. Вже після другого місяця війни комунальні платежі повернулися на минулорічний рівень. При тому, що багато клієнтів змушені були залишити свої квартири та будинки, вони продовжують сплачувати комунальні послуги. Це дійсно важливий вклад кожного громадянина у відновлення економіки.

    З початку війни ми не брали комісії за оплату комунальних послуг та послуг зв’язку, проте зараз, коли ми змушені повернути комісії, правда в меншому обсязі, ми бачимо, що наші клієнти з розумінням ставляться до цього. Якісний сервіс має підтримуватися і не може постійно працювати в мінус.

    • Які поради ви як CEO великої компанії, одного з лідерів ринку, можете дати щодо ключових дій для збереження бізнесу і команди в такий надзвичайно складний час?

    Важко давати поради на майбутнє, бо ми в своїх порадах спираємося на минуле. А ситуація точно не повториться, а буде зовсім іншою. Не буду писати про те, що я зробив би, якби знав, як все буде відбуватися. Скажу просто, що саме нас врятувало та допомогло.

    • Команда, яка показала неймовірну залученість. Я розумію, наскільки важко розробникам писати новий функціонал, коли у новинах кажуть, що окупанти впритул наблизилися до Києва. І ще окрема подяка сейлз команді, яка знала, що пропонувати онлайн оплати під час війни майже нереально, але все одно робила максимум можливого і неможливого.
    • Комунікація – ми перейшли на загальне офіційне спілкування два рази на добу. Ситуація настільки стрімко змінювалася, і було очевидно, що не лише мирні тижневі координації не працюють, а навіть з вечора на ранок все може змінитися. Ми чесно розповідали про ситуацію, побоювання та допомагали один одному. Вважаю, це вплинуло на загальний моральний стан компанії та те, що ми витримали удар перших днів.
    • Поміркованість у витратах. Ми розуміли, що все може бути погано, і майже відразу почали думати, як триматися на плаву. На щастя, в нас не було дуже багато нецільових витрат. Ми завжди тримали витрати в жорсткій формі, тож різати довелося небагато. Але все, що впливало на кешфлоу, потрапило під детальне пропрацювання.
    • Підтримка – ми піклувалися про те, як максимально захистити команду, донести до колег максимально чесні оцінки можливостей компанії і дати впевненість та гарантії, що кожен буде справедливо захищений. Фонд підтримки розподілявся чесно між співробітниками, враховуючи запити та найбільш актуальні проблеми.
    • Що зробите в першу чергу після перемоги?

    Армія та війна – це територія непередбачуваності. Ніколи не знаєш, що ти будеш робити через п’ять хвилин, через день, через місяць. Я дуже любив планувати надовго наперед, знати, що все під контролем та насолоджуватися тим, що все йде за планом. Тому, як тільки в мене з’явиться можливість, я поїду у відпустку, де розпланую собі кожен день до години і буду насолоджуватися, що зайнятий саме тим, що хочу, не очікуючи, що щось раптом прилетить і зіпсує усі плани.

    Але до того моменту ще не скоро, тож це не плани, а мрія, яка поки залишається мрією. Зараз у планах – робити все потрібне задля перемоги.

    Фінанси
    Поділитись Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email Telegram
    Попередня статтяЄврогрупа схвалила приєднання Хорватії до єврозони
    Наступна стаття Роберт Кійосакі радить інвестувати в продовольство, а не біткоїн

    Схожі статті

    НБУ розширив перелік системно важливих банків

    19 Червня 2025

    Alipay вбудовує платежі в окуляри доповненої реальності

    18 Червня 2025

    Золото стало головним безпечним активом інвесторів у 2025 році, обігнавши казначейські облігації США, єну та швейцарський франк

    18 Червня 2025

    Засуджені зможуть отримувати зарплату на банківські картки

    18 Червня 2025

    Залишити коментар Відмінити відповідь

    Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Соціальні мережі
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Telegram
    ТОП новин за тиждень
    Всі матеріали

    Ізраїльські хакери вкрали $81 млн з іранської біржі Nobitex

    19 Червня 202501 Хв читання

    Іранська криптовалютна біржа Nobitex стала мішенню хакерів, ймовірно, пов’язаних з Ізраїлем, що призвело до втрати…

    Китай планує розширити використання цифрового юаня на весь світ

    19 Червня 2025

    Техногіганти прагнуть не вводити регулювання ШІ в Штатах протягом 10 років

    19 Червня 2025

    Сенат США ухвалив законопроєкт про стейблкоїни. Це стало важливою подією для криптоіндустрії

    19 Червня 2025
    Останні по темі

    Ізраїльські хакери вкрали $81 млн з іранської біржі Nobitex

    19 Червня 2025

    Китай планує розширити використання цифрового юаня на весь світ

    19 Червня 2025

    Техногіганти прагнуть не вводити регулювання ШІ в Штатах протягом 10 років

    19 Червня 2025

    Підписка на новини

    Отримуйте новини першими

    Fintech Insider

    Про нас
    Про нас

    Медіа про фінтех та інноваційні технології

    Пошта: info@fintechinsider.com.ua

    Інформація
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    Facebook Instagram Telegram
    • Редакційна політика
    • Користувацька угода
    • Контакти
    © 2025 Fintech Insider.

    Введіть запрос вище та натисніть Enter щоб шукати. Натисніть Esc для відміни.

    Увійдіть або зареєструйтесь

    Вітаємо!

    Увійти або Зареєструватись.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Забули пароль?

    Реєструйтеся прямо зараз!

    Вже зарєєстровані? Увійти.

    Вхід/реєстрація через соц. мережі

    Пароль буде вислано на вказану вами пошту