Апеляційний суд Бельгії ухвалив рішення, що система Transparency and Consent Framework (TCF), яка використовується як основа для більшості онлайн-реклами, є незаконною в ЄС. Рішення підтверджує висновки Бельгійського органу захисту даних від 2022 року про те, що технологія онлайн-реклами порушує кілька принципів Загального регламенту про захист даних (GDPR) – європейського закону про цифрову конфіденційність, який набув чинності у 2018 році.
Про це повідомляє Engadget. Нинішня екосистема онлайн-реклами працює через систему торгів у реальному часі (RTB), де рекламодавці роблять ставки, щоб показати свій контент в інтернеті. Ці ставки базуються на інформації, зібраній шляхом відстеження онлайн-активності користувачів за допомогою файлів cookie.
TCF була створена Interactive Advertising Bureau (IAB) для стандартизації того, як веб-сайти запитують у користувачів дозвіл на відстеження. Початкове рішення 2022 року встановило, що як згода, зібрана через TCF, так і дані, зібрані в процесі RTB, є незаконними згідно з GDPR.
“Рішення суду показує, що система згоди, яку використовують Google, Amazon, X, Microsoft, обманює сотні мільйонів європейців”, – заявив директор відділу правозастосування Ірландської ради громадянських свобод, який очолює юридичну боротьбу проти сучасного підходу до рекламних технологій Джонні Раян. “Технологічна індустрія намагалася приховати свій величезний витік даних за фальшивими вікнами згоди. Технологічні компанії перетворили GDPR на щоденну незручність, а не на щит для людей”.
Нагадаємо – технологічний гігант Google постав перед численними судовими позовами від сайтів порівняння цін з усього Європейського Союзу на загальну суму щонайменше €12 мільярдів. Десятки європейських компаній звинувачують пошуковик у крадіжці їхніх клієнтів через маніпуляції з результатами пошуку.