Європейська комісія постановила, що принцип “плати або погоджуйся” Meta, яка змушує користувачів купувати підписку для усунення персоналізованої реклами, не відповідає новому закону про цифрові ринки (DMA). Якщо буде встановлено, що Meta дійсно порушує DMA, компанія може бути оштрафована на суму до 10% від її загального світового обороту.
Як зазначається у релізі ЄК, регулятор повідомив компанію про попередні висновки щодо порушення DMA. Комісія вважає, що модель Meta не відповідає вимогам статті 5(2) DMA.
Модель “плати або погодься”, запроваджена Meta у листопаді 2023 року, пропонує користувачам Facebook та Instagram в ЄС два варіанти: платна підписка без реклами або безкоштовний доступ з персоналізованою рекламою. На думку регулятора, ця модель не дозволяє користувачам обрати еквівалентний сервіс з меншим використанням їхніх персональних даних.
Meta має можливість відповісти на попередні висновки Комісії. Розслідування має бути завершене протягом 12 місяців з моменту відкриття провадження 25 березня 2024 року.
У разі підтвердження порушення, на Meta можуть накласти штраф до 10% від загального світового обороту компанії, а згодом цей штраф зросте до 20% у випадку повторного порушення. При систематичному недотриманні вимог Комісія може вжити додаткових заходів, включаючи примусовий продаж частини бізнесу або заборону на придбання додаткових сервісів.
Раніше регулятор ЄС звинуватив Apple у порушенні нових технологічних правил блоку. Це третє розслідування щодо невідповідності Apple нормам DMA з моменту набуття чинності цього закону минулого року. Загалом Комісія ініціювала шість таких розслідувань, включаючи два щодо Google та одне щодо Meta.