Єврокомісія виявила, що компанія Apple порушує нові закони ЄС про цифрові ринки (Digital Markets Act, DMA). Згідно з попередніми висновками розслідування, розпочатого в березні, правила Apple щодо магазину застосунків App Store, який обмежує платіжні альтернативи для розробників та їх клієнтів, не відповідають вимогам DMA.
Як зазначається у релізі регулятора, Комісія вважає, що Apple перешкоджає розробникам застосунків вільно спрямовувати споживачів до альтернативних каналів для пропозицій та контенту. Крім того, відкрито нову процедуру щодо невідповідності нових договірних умов Apple для сторонніх розробників вимогам DMA.
Це третє розслідування щодо невідповідності Apple нормам DMA з моменту набуття чинності цього закону минулого року. Загалом Комісія ініціювала шість таких розслідувань, включаючи два щодо Google та одне щодо Meta.
У центрі уваги розслідування — три елементи практики Apple, зокрема комісійні збори з розробників за кожну покупку, здійснену протягом семи днів після переходу за посиланням на комерційний додаток. Комісія також розглядає збір у розмірі €0,5, який Apple вимагає кожного разу, коли додаток розробника встановлюється на телефон.
Apple має 12 місяців на виконання вимог, перш ніж зіткнеться зі штрафами у розмірі до 10% свого глобального доходу. Компанія заявляла, що внесла ряд змін для відповідності DMA за останні кілька місяців у відповідь на відгуки розробників та слідчих Європейської Комісії.
Наразі шість компаній (Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta та Microsoft) визначені як “гейткіпери” згідно з DMA. Booking.com також нещодавно отримав цей статус.