Низка міжнародних компаній може зіткнутися з новими жорсткими обмеженнями в Європі згідно з новим зведенням правил ЄС щодо цифрового антимонопольного законодавства. Великі технологічні компанії повинні будуть дотримуватися закону ЄС про цифрові ринки (DMA), яке змушує їх до деяких серйозних змін.
Як зазначається у релізі Європейської комісії, орган отримав повідомлення від соцмережі X, власника TikTok компанії Bytedance та групи туристичного сайту Booking про те, що їхні сервіси потенційно можуть відповідати вимогам DMA, що може зробити їх об’єктом нових правил ЄС щодо платформ-гейткіперів.
Тепер Комісія має 45 робочих днів, щоб вирішити, чи призначати компанії гейткіперами. У разі позитивного призначення, “воротарі” матимуть шість місяців, щоб виконати вимоги, викладені в DMA.
Шість компаній вже були визначені як “воротарі”, правила DMA застосовуватимуться до них з 7 березня 2024 року. Мова йде про компанії Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta та Microsoft, які надають список з 22 основних послуг-платформ.
DMA набув чинності в листопаді 2022 року і застосовується з травня 2023 року. Закон, покликаний забезпечити більш чесну конкуренцію між технологічними гігантами, визначає деякі великі інтернет-компанії та їхні сервіси як “гейткіперів” або “воротарів”. Компанії, які отримали такий статус, повинні будуть відповідати суворим вимогам, покликаним зменшити антиконкурентну поведінку.
Згідно з новими правилами, такі компанії не можуть надавати перевагу власним продуктам і послугам перед конкурентами через свої платформи або використовувати дані, які вони збирають у конкурентів, для конкуренції з ними. Вони також не можуть ділитися персональними даними користувачів зі своїми різними платформами без чітко вираженої згоди.