Європейська банківська адміністрація (ЄБА) представила звіт про тренди споживачів за 2024-2025 роки, який висвітлює критичні проблеми у фінансовій сфері ЄС. Фахівці проаналізували дані від національних органів влади всіх 27 країн-членів ЄС, споживчих асоціацій та галузевих організацій.
Про це пише The Paypers. Найбільшою проблемою експерти назвали шахрайство при здійсненні платежів. Особливої популярності набули соціальні інженерні техніки обману, через які громадяни втрачають власні кошти. Зловмисники дедалі винахідливіші у способах маніпуляції та обдурення клієнтів банківських установ.
Друга за важливістю проблема – зростання рівня заборгованості населення. У звіті наголошується на суттєвому збільшенні кредитів формату “купити зараз, сплатити пізніше” (BNPL) та інших короткострокових кредитних продуктів
Третя проблема – необґрунтована відмова у банківському обслуговуванні. Споживачі натрапляють на труднощі при відкритті та веденні платіжних рахунків. Найбільш вразливими групами є мігранти, біженці, бездомні, транскордонні працівники та люди з мінімальною фінансовою історією.
За результатами дослідження, ЄБА планує розробити комплекс заходів для посилення захисту прав споживачів у 2025-2026 роках. Пріоритетними напрямками стануть підвищення прозорості фінансового ринку та забезпечення справедливості у наданні фінансових послуг.
Раніше ЄБА оприлюднила комплексний висновок, спрямований на боротьбу з платіжним шахрайством, що розвивається, на території Європейського Союзу.