Олександр Лапко, CEO RozetkaPay
Про те, як будувати сервіс з фокусом на продавця та вирішувати “болі” малих та середніх підприємців, в своєму виступі на Global Payments Day розповів Олександр Лапко, CEO платіжного рішення RozetkaPay.
Багатьом на платіжному ринку відоме схематичне зображення так званої чотирикутної моделі взаємодії. Платник або власник картки, банк-емітент, банк-еквайр, продавець та платіжна система. Ми будуємо свій сервіс на основі потреб клієнта – продавця. Таким чином ми даємо можливість малому та середньому бізнесу отримати досвід великого бізнесу без додаткових витрат. Що ж ми зробили та які результати отримали?
Зниження вартості платіжних послуг. Це вдалося досягти завдяки співпраці з банками та зменшенню операційних витрат на підтримку нашої системи. Не менш важливим стало спрощення процесу підключення продавця та підписання контракту з нами. Тут необхідно було балансуюче рішення між зручністю клієнта та вимогами законодавства.
Процес підключення відбувається повністю в онлайні. Для цього ми використовуємо майже всі доступні методи віддаленої ідентифікації юридичних осіб – ІСЕІ, YouControl, FinAP, KIC тощо.
Це дало змогу клієнтам не витрачати зайвий час на підготовку та пересилку пакета документів. Продавець, за наявності всіх необхідних документів, може підключити оплату на сайті чи маркетплейсі за годину. Ми, в свою чергу, можемо реєструвати близько 1 тис. продавців на місяць.
Комбінація різних способів оплат. Всі знають, що це значно розширює воронку потенційних покупців. Тож ми в один контракт “загорнули” всі способи оплати, що існують на ринку електронної комерції України. А саме – оплата карткою, гаманцями ApplePay/GooglePay, безпечна оплата на сайті та маркетплейсі, післяплата у точках видачі.
Останнє не менш важливо, бо за нашими даними більше 50% покупців обирають післяплату, тож у продавця має бути як оплата в онлайні, так і в офлайні. Тому в кооперації з мережею точок видачі “Розетка” ми зробили можливість оплати товару в момент отримання.
Безпечна оплата та повернення коштів. Це особливо важливо у поєднанні з даними про замовлення. Запуск такого рішення дав змогу не тільки спростити життя продавцям, а й суттєво вплинути на продажі. Раніше кожен продавець на маркетплейсі підключав способи розрахунку, які вважав за потрібне. І коли покупець потрапляв на сторінку оформлення замовлення, то не міг зрозуміти, що краще вибрати.
Звісно, це потрібно було змінити. Стандартизована сторінка замовлення з безпечною оплатою підвищує конверсію замовлення на 20%. Як взагалі працює безпечна оплата? Покупець замовляє товар, оплачуючи банківською карткою, але гроші продавець отримує лише після того, як покупець забрав своє замовлення. Так сьогодні, безпечна оплата на Prom.ua у ТОП-3 факторах, чому люди обирають саме цей маркетплейс.
Збереження інформації про клієнта. Ще одним вдалим рішенням було збереження інформації про покупця для використання її при повторних замовленнях. І мова не лише про карткові дані, а про збереження всієї необхідної для замовлення інформації: персональна інформація користувача, логістична інформація (куди доставляти замовлення) та платіжна інформація.
Таке, здавалося б, “покупцеве” рішення дає суттєві переваги для продавців. Збереження інформації про покупця збільшило кількість передплачених товарів на сайті на 8% протягом двох місяців.