У третьому кварталі 2023 року спостерігалося значне збільшення попиту на використання системи BankID Національного банку як засобу віддаленої ідентифікації та верифікації громадян для дистанційного отримання послуг у різних галузях. Порівнюючи з попереднім кварталом, кількість успішних запитів зросла на 51%.
Як зазначається на сайті регулятора, кількість успішних запитів із використанням системи у третьому кварталі цьогоріч становила 12,6 млн запитів. У другому кварталі фіксувалося 8,4 млн запитів, а в першому — 7,97 млн.
За даними НБУ, зростання спостерігається як у сегменті ідентифікацій на користь державного сектору, так і фінансового.
Нині система BankID налічує 127 учасників, серед яких 38 банків-ідентифікаторів та 89 абонентів – надавачів послуг, кількість яких зросла на три за зазначений період. До системи під’єдналися дві небанківські фінансові установи, які працюють у сфері онлайн-кредитування: компанії “Стар Файненс Груп” та “Еко Фін”. Також Нацбанк почав виконувати роль абонента – надавача послуг у системі BankID після запуску кредитного реєстру для фізичних осіб.
У цьому реєстрі фізичні особи можуть безплатно отримати інформацію про свої кредити в банках у розмірі від 100 мінімальних заробітних плат, наразі еквівалент 617 тисяч грн. Там запевняють, що передавання банками інформації до реєстру про боржників фізосіб здійснюється відповідно до законодавства.
“За два тижні запровадження Національним банком нового онлайн-сервісу з надання інформації з Кредитного реєстру НБУ кількість ідентифікацій у ньому через Систему BankID НБУ становила майже 10,5 тисяч. Ми прогнозуємо, що зацікавленість користувачів у сервісі й надалі зберігатиметься на високому рівні, ураховуючи, зокрема, плани щодо подальшого розвитку цього проєкту”, – розповіла заступник директора департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга Василєва.
Там нагадали, що державна система віддаленої ідентифікації BankID забезпечує передавання персональних даних користувачів від банку, в якому відкрито рахунок, до субʼєкта, який надає користувачу послугу. Система нині дозволяє 99,9% власників платіжних карток отримати доступ до широкого спектра дистанційних послуг.