Оператор зв’язку “Vodafone Україна” повідомив про розробку власної версії штучного інтелекту для контакт-центрів. Компанія вирішила не використовувати готові великі мовні моделі (LLM) та розробляла і навчала систему самостійно, що коштувало їй десятки мільйонів гривень.
Як зазначив керівник департаменту цифрових рішень та платформ “Vodafone Україна” Сергій Бориславський в інтерв’ю dev.ua, вони вирішили не використовувати зовнішні ШІ-сервіси через ризики безпеки персональних даних. Натомість оператор інвестує у створення власної апаратної та програмної інфраструктури штучного інтелекту.
Один з найбільших українських мобільних операторів активно впроваджує технології штучного інтелекту з метою підвищення якості обслуговування абонентів та оптимізації бізнес-процесів.
Перша фаза впровадження ШІ — робота з голосом в контакт-центрі. Очікується, що з 15 травня система почне працювати як “глобальний супервайзер”, допомагаючи операторам покращувати їхню ефективність. Метою є не скорочення call-центрів, а зняття рутинного навантаження з персоналу.
Паралельно Vodafone розробляє ШІ-чатбот на базі відкритої моделі Llama3 від Facebook. Система володіє українською мовою і здатна підтримувати контекстний діалог. Наступним кроком стане використання AI для обслуговування клієнтів в магазинах компанії через системи самообслуговування та “цифрових двійників” операторів. Роботи зможуть вирішувати до 2/3 типових запитів клієнтів.
До кінця 2024 року Vodafone також планує реалізувати розпізнавання і генерацію голосу, що дозволить роботам вести повноцінний голосовий діалог з клієнтами.
Компанія розглядає можливість продавати своє ШІ-рішення іншим підприємствам на ринку. Для Vodafone окупність інвестицій у проєкт складе близько року внаслідок масштабу бізнесу.