Компанія Visa впроваджує нову технологію, яка дозволить платіжному гіганту ділитися з ритейлерами більшою кількістю інформації про вподобання клієнтів на основі їхньої історії покупок. Дані передаватимуться через власні “токени” платіжного гіганта, які забезпечують додатковий рівень безпеки між банківською інформацією споживача та продавцем.
Як зазначає Bloomberg, схильності до покупок та інша інформація, заснована на минулих транзакціях — наприклад, улюблені категорії, такі як фільми або гольф — будуть передаватися за допомогою токенів ритейлерам за згодою споживачів.
Обмін даними про покупки за допомогою токенів — одна з небагатьох інновацій, які Visa представила на конференції в Сан-Франциско, де розташована її штаб-квартира. Visa, одна з найбільших у світі компаній, що займається технологіями електронної комерції, все частіше стикається з конкурентами, які прагнуть отримати більшу частку комісійних, які повинні сплачувати продавці за здійснення споживчих транзакцій.
Для того, щоб адаптувати досвід покупок за допомогою штучного інтелекту, Visa покладається на величезні обсяги даних. Хоча компанія обіцяє “кращий досвід покупок” завдяки обміну інформацією, згода споживачів на передачу цих даних технологічним компаніям для створення моделей ШІ, а також те, чи знають споживачі, що вони дозволяють передавати таку інформацію, викликає занепокоєння серед захисників прав споживачів і законодавців.
У Visa підкреслили, що не чули жодних скарг на токени даних, оскільки вони розроблені за згодою споживача “як фундаментальна передумова”. Споживачі мають можливість через свій банківський додаток відкликати доступ до своєї інформації.
Технологія токенів Visa – відмінна від тієї, що використовується для розробки стейблкоїнів, різновиду криптовалюти. Новий обмін даними про покупки за допомогою токенів планується запустити в пілотному режимі пізніше цього року.