Некомерційна організація Wikimedia Foundation, яка стоїть за найбільшим довідковим вебсайтом “Вікіпедія”, оприлюднила свою стратегію щодо використання штучного інтелекту на наступні три роки. Головна ідея полягає в тому, що ШІ не замінюватиме спільноту редакторів та волонтерів, а допомагатиме їм у роботі.
Як пише TechCrunch, штучний інтелект буде використовуватися для створення нових функцій, які усувають технічні бар’єри та дозволяють редакторам і модераторам виконувати свою роботу ефективніше, не витрачаючи час на технічні аспекти.
Організація планує залучити генеративний ШІ для автоматизації рутинних завдань, покращення пошуку інформації у “Вікіпедії”, автоматизації перекладів та допомоги у процесі залучення нових волонтерів.
Представники Wikimedia Foundation наголосили, що їхній підхід до використання ШІ базуватиметься на давніх цінностях, принципах і політиках організації, включаючи конфіденційність та права людини. Вони обіцяють людиноцентричний підхід з пріоритетом на прозорості та використанні відкритого програмного забезпечення.
Зауважимо – все більше користувачів звертаються до чат-бота ChatGPT як до основного джерела інформації замість традиційних пошукових систем. За зручність, швидкість і персоналізовані відповіді ChatGPT часто обирають частіше, ніж “Вікіпедію”. Нещодавно гендиректор OpenAI Сем Альтман заявив, що кількість користувачів компанії сягнула приблизно 800 мільйонів осіб. ШІ-продукти від OpenAI використовує кожен десятий житель Землі.