Європейське бюро союзів споживачів (BEUC) випустило звіт, в якому вказало на необхідність посилити регулювання реклами криптовалют у популярних соціальних мережах, що вводить в оману. Там закликали Європейську комісію посилити нагляд за рекламою криптовалют.
Як зазначається у звіті BEUC, соціальні мережі допускають поширення реклами криптовалют, що вводить в оману і практикує недобросовісну комерційну практику. Бюро підкреслило, що обманюють споживачів не лише рекламодавці, а й інфлюєнсери.
BEUC зазначила, що Instagram, YouTube, Twitter, Facebook та TikTok є ключовими гравцями у просуванні цифрових активів. На думку організації, користувачі соцмереж не повністю обізнані про пов’язані з ними ризики.
Відповідно до звіту, рекламодавці оминають правила майданчиків, що забороняють просування неліцензійних фінансових платформ. Представники BEUC також звернули увагу на так званих фінфлюенсерів, які є важливим джерелом інформації для молодшої аудиторії.
Всупереч зусиллям національних регуляторів по боротьбі з рекламою, що вводить в оману, проблема, як і раніше, не має комплексного підходу, йдеться у звіті.
Європейська організація споживачів запропонувала кілька заходів щодо протидії подібним маркетинговим кампаніям:
Асоціація закликала Єврокомісію вимагати від соціальних майданчиків посилити рекламну політику щодо криптовалютного ринку. Заклик підписали група споживачів із Данії, Франції, Греції, Італії, Литви, Португалії, Словаччини та Іспанії.
Серед пропозицій Бюро зазначаються суворіша рекламна політика та посилення заходів щодо її дотримання та чітке позначення ризиків із боку впливових осіб.
Нещодавно регулятори Великобританії випустили свій перелік вимог до криптореклами.
На початку року влада Великобританії попередила про нове регулювання ринку криптовалют та кримінальну відповідальність за порушення законів. За порушення нових вимог щодо реклами криптовалют може йти покарання до двох років ув’язнення.
Дослідження, проведене двома колишніми економістами Комісії з цінних паперів і бірж США (SEC), свідчить, що криптопроєкти, які рекламуються знаменитостями, на 23-40% частіше виявляються шахрайськими.
Водночас з’явилися свідчення, що криптоінфлюенсери стали обережнішими у рекламі криптопроєктів після краху FTX.