Причиною збою у роботі державного сервісу “Дія” стало надзвичайно велике навантаження, коли за першу хвилину голосування під час Нацвідбору на “Євробачення” було зареєстровано майже 19 мільйонів запитів.
Як зазначає “Forbes Україна”, збій трапився на етапі взаємодії між застосунком та його базами даних, як пояснив один із фахівців, що брав участь у розв’язанні проблеми. Причиною стала неспроможність алгоритму, за яким “Дія” звертається до баз даних для ідентифікації користувача, що намагається проголосувати, впоратися з великою кількістю запитів.
Увечері 3 лютого під час Нацвідбору на Євробачення у сервісі “Дія” стався збій. Сам застосунок продовжував працювати, однак сервіс для голосувань був недоступним. Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров повідомив, що в той вечір застосунок “Дія” відвідала найбільша кількість користувачів в історії, по 15 тисяч запитів на секунду.
Протягом першої хвилини після оголошення старту глядацького голосування на Нацвідборі до “Євробачення”, застосунок “Дія” отримав 18 846 784 запити від українців, розповів керівник команди мобільної розробки в “Дії” Євген Горбачов. Пік одномоментної активності спричинив навантаження на інформаційні системи, які передають дані з реєстрів.
“Коли людина натискала “Спробувати ще раз”, то генерувала додаткові запити, що створювало до черги, які вже і так перевантажували нас”, – розповідає він.
Зазначається, що до усунення збою Мінцифри залучила фахівців monobank та однієї з найбільших ІТ-компаній.