Стримінговий сервіс потокового аудіо Spotify наступного року оновлює політику виплат роялті виконавцям за прослуховування їх творів користувачами. Основні зміни стосуються кількості прослуховувань, досягнувши якої, артист може розраховувати на монетизацію контенту.
Як зазначається у релізі компанії, починаючи з 2024 року Spotify платитиме лише за пісні, які набрали 1000 і більше стримів за попередні 12 місяців. У Spotify стверджують, що ця зміна принесе користь новим і професійним артистам, оскільки забезпечить орієнтовно мільярд доларів додаткового прибутку на їхню користь протягом наступних п’яти років.
Платформа пояснила причину нововведення тим, що наразі на Spotify є понад сто мільйонів треків, десятки мільйонів з них були прослухані від 1 до 1000 разів протягом останнього року і в середньому генерували 0,03 долара на місяць. Оскільки лейбли та агрегатори вимагають мінімальну суму для зняття коштів (зазвичай від 2-х до 50 доларів за виведення), а банки стягують плату за транзакцію (зазвичай від 1-го до 20 доларів за виведення), ці кошти часто не доходять до виконавців.
“99,5% усіх стримів припадає на треки, які мають принаймні 1000 щорічних стримів, і кожен такий трек зароблятиме більше за цією політикою. Ми просто використовуватимемо десятки мільйонів доларів щорічно, щоб збільшити виплати відповідним трекам, а не розподілятимемо їх на виплати по 0,03 долара”, — йдеться у блозі Spotify.
Також компанія зробила крок до розв’язання проблеми накруток стримінгу. Починаючи з наступного року Spotify штрафуватиме лейбли та розповсюджувачів за кожен трек, на якому виявлять накручені прослуховування.
Spotify також запровадить нову політику для “шумових” треків, які повністю складаються з немузичного аудіо, такого як статичний звук, звук літака та інші форми будь-якого шуму. Ці треки часто використовують слухачі для релаксації, медитації або сну, але вони також генерують роялті для своїх творців, оскільки вони вважаються піснями за поточною системою. Spotify буде монетизувати “шумові” треки лише після двох хвилин прослуховування.
Раніше стало відомо, що сервіс Spotify уклав з Google унікальну таємну угоду. Вона давала сервісу змогу уникнути стандартних комісійних зборів у електронному магазині застосунків Google Play Store.