Дослідження ринку глобального банкінгу як цифрової платформи показало перспективи його суттєвого зростання у наступні 5 років. До 2028 року аналітики очікують зростання ринкового доходу ринку Banking-as-a-Platform (BaaP) на 1125% — з близько $4 млрд до $49 млрд у всьому світі.
Як зазначається у звіті аналітичної компанії Juniper Research, традиційні банки можуть працювати над збільшенням своєї вартості, змагаючись з необанками за допомогою BaaP.
За визначенням Juniper Research, модель “банк як платформа” дозволяє стороннім партнерам створювати продукти та послуги для клієнтів банку. Зі свого боку банк керує обміном даними, контролює автентифікацію та забезпечує відповідність вимогам, тоді як сторонній партнер надає API, будує застосунки та функціональні можливості на платформі банку.
Традиційні банки також можуть співпрацювати з лідерами галузі для розвитку своєї основної банківської моделі, пропонуючи користувачам послуги, які є більш доступними та простими в управлінні. Завдяки партнерству банки зможуть перейти до моделей, орієнтованих на API, які легко інтегруються та є більш гнучкими. Крім того, партнерство може розширити спектр послуг банків, не відступаючи при цьому від їхніх основних цінностей.
Водночас банки повинні розрізняти основні послуги та другорядні, які можна легко замінити рішеннями, що пропонуються третіми сторонами. З їхньою допомогою можна вдосконалити вже існуючі послуги, а також запровадити нові економічно ефективні та зручні для користувачів рішення.
Сфери, в яких працюють основні банківські платформи, включають банківські ліцензії, банківські рахунки, клієнтські бази даних, кредитні та дебетові картки, комплаєнс та електронні гаманці. Сторонній партнер може охоплювати інвестування, торгівлю, брокерські послуги, страхування або управління капіталом. Завдяки руху “платформизації” окремі продукти та послуги переходять до сервісів посередників.
Більшість банківських платформ пропонують рішення щодо платежів, управління капіталом і торгівлі, криптовалют, вбудованого страхування та обміну валют. Більшість партнерств між традиційними банками та платформами зосереджені на платіжному процесі, від відправлення до отримання грошей. Інші сфери інтересу включають мобільні платежі, комерційні платіжні системи та платіжні термінали через застосунок. Послуги “банк як платформа” також можна використовувати для обміну валют за нижчими курсами, без прихованих комісій.
Банкінг як платформа не зосереджується виключно на фінансових послугах, оскільки цифрові банки можуть співпрацювати з різними провайдерами, кожен з яких пропонує відповідні рішення для різних демографічних груп. Оскільки провайдери мають різні можливості, банки повинні враховувати їхні потреби, витрати, пов’язані з цим, і придатність продуктів для своєї клієнтської бази.