З 6 по 8 червня в Амстердамі відбулася одна з найбільших конференцій, присвячених фінтеху, Money 20/20 Europe. Традиційна подія у сфері фінансів зібрала понад 8000 відвідувачів та представників понад 2300 компаній з усього світу, які в рамках панельних дискусій, презентацій, в кулуарах та на стендах обговорили найактуальніші фінтех-тренди у 2023 році. FinTech Insider виступив медіапартнером Money 20/20 Europe, відвідав захід та зібрав найцікавіше. У статті представлені п’ять трендів, на які варто звернути увагу.
Open Banking
Тренд відкритого банкінгу з кожним роком набирає обертів, адже технологія сприяє підвищенню рівня обслуговування та персоналізації сервісів. PSD2, стандарт, який було впроваджено в 2016 році, змінив платіжний ландшафт і цифровий банкінг, надаючи учасникам екосистеми можливість скористатися перевагами відкритого банкінгу для розробки продуктів і послуг, націлених на задоволення потреб клієнта. Однак наступний крок, що сприятиме інноваціям та розширенню конкуренції – це відкриті фінанси. Якщо Open Banking стосується даних платіжних рахунків, то Open Finance — це обмін набагато ширшим діапазоном даних за згодою клієнта. А це означає ще більше персоналізованих пропозицій, які краще відповідають потребам споживача. Над відповідними змінами в європейське законодавство вже ведеться робота.
Приклад переваг відкритого банкінгу: компанія Mastercard представила на Money 20/20 унікальний інструмент перевірки власника банківського рахунку, що прискорює процес верифікації клієнта та робить його безпечнішим. Завдяки йому e-commerce гравці, телекомунікаційні компанії, застосунки для управління капіталом, постачальники цифрових гаманців, страхові компанії тощо миттєво можуть отримати реквізити банківського рахунку та інформацію про його власника та порівняти цю інформацію з тією, що надав сам клієнт.
Генеративний штучний інтелект
Штучний інтелект став темою, яка викликала найбільший ажіотаж серед гостей Money 20/20, особливо враховуючи успіх ChatGPT з моменту його запуску в листопаді 2022 року. Провідні гравці банківської сфери та стартапи-новачки досліджують потенціал генеративного штучного інтелекту, починаючи від створення контенту до обробки відгуків клієнтів та надання їм персоналізованих фінансових порад.
Експерти впевнені, що штучний інтелект, особливо генеративний ШІ, є великим стимулом для інфраструктури фінансових технологій, особливо для невеликих гравців, адже дозволяє оптимізувати час, необхідний для розв’язання багатьох рутинних питань. Проте гравці також зазначили, що генеративний штучний інтелект – не панацея, а лише корисний інструмент для зменшення кількості ручних процесів та підвищення ефективності.
Зростання попиту на транскордонні платіжні послуги
Завершення пандемії та збільшення кількості мігрантів призвели до зростання транскордонних платіжних потоків як у роздрібній торгівлі, так і в корпоративному секторі. Банки, традиційні мережі грошових переказів, фінтехи та стартапи інвестують у розробку та впровадження нових транскордонних платіжних сервісів, відповідаючи зростаючому попиту серед клієнтів.
Про актуальність тренду транскордонних платежів нам розповіли представники Mastercard на стенді компанії в рамках Money 20/20. Завдяки співпраці з величезною кількістю банків та небанківських фінансових компаній, Mastercard працює над тим, аби надати клієнтам можливість здійснювати платежі без кордонів. Зокрема, нещодавно платіжна система запустила інструмент під назвою Cross-Border Services Express, який допоможе фінансовим установам налаштовувати міжнародні платежі для своїх клієнтів, споживачів і малих та середніх підприємств, у понад 60 валютах на понад 100 ринках. Сервіс дозволяє здійснювати платежі безпосередньо на банківські рахунки, мобільні гаманці, картки та точки виплати готівки.
ESG
У фінансах, як і в будь-якому іншому секторі, ESG займає одне з ключових місць в глобальній дискусії. Близько 37% інвесторів зараз беруть до уваги ESG, коли розглядають перспективні інвестиції. Це спонукає фінансові компанії в усьому світі переглянути свої поточні процеси та операції, а також визначити, де можна внести зміни для підтримки інклюзивності та стійкості.
На практиці це, в першу чергу, означає прискорення переходу від фізичних центрів обробки даних до хмари, щоб зменшити вуглецевий слід від зберігання та використання даних. І це лише невелика частина того, як світ фінансів може перейти до більш соціально відповідальної економіки.
У рамках Money 20/20 навіть відбулася Europe’s Got Access – битва стартапів у галузі кліматичного фінтеху, яка дає можливість компаніям продемонструвати свої новаторські продукти та послуги у сфері кліматичних фінансових технологій. Переможцем стала компанія ZeroLabs, яка запропонувала програмне забезпечення, орієнтоване на відновлювані джерела енергії як послугу.
Безперервне покращення клієнтського досвіду
Ця тема також не втрачає актуальності. Сьогодні тільки ті компанії, які забезпечать швидкий, простий та гнучкий платіжний досвід клієнтам будуть мати успіх у e-commerce. Більшість розмов на Money20/20 Europe стосувалися того, як платежі впливають на успіх чи невдачу онлайн-покупок. Щоб забезпечити найкращу взаємодію з клієнтами, компаніям слід розглядати шлях клієнта від початку до кінця, визначаючи труднощі та можливості на цьому шляху.
Компанія Mastercard поділилася своїм досвідом запуску сервісу Click to Pay, який забезпечує простий та безпечний спосіб оплати на сайтах торговців з миттєвим доступом до всіх своїх карток без необхідності вводити дані картки вручну та запам’ятовувати паролі. Інструмент працює як онлайн, так і офлайн, а також у мобільних застосунках. Такий безшовний спосіб оплати покращує клієнтський досвід, а торговцям дозволяє покращити взаємодію з клієнтами.