У компанії з кіберзахисту SecurEyes вважають, що розвиток та інтеграція технологій штучного інтелекту у фінансову сферу може породити нові форми шахрайства, які затьмарять покращення банківського досвіду.
Як зазначається на порталі Central Banking, зокрема мова йде про зловживання технологіями ШІ у голосовому банкінгу та інфікування даних, які обробляє ШІ.
Так, наприклад, деякі компанії уже активно практикують голосовий банкінг через цифрових помічників. Capital One дозволяє своїм клієнтам використовувати голосовий помічник Alexa для здійснення платежів, перевірки балансів і відстеження витрат. Подібним чином Barclays уповноважив Siri від Apple приймати голосові команди для мобільних платежів.
Проте вже відомий випадок, коли шахраї використали імітацію голосу з допомогою ШІ, в результаті якого виконавчий директор британської енергетичної компанії перерахував шахраям понад €200 тисяч. Шахраї використали технологію ШІ з імітації голосу, щоб імітувати голос і акцент його керівника, переконавши CEO перерахувати кошти на рахунок певного угорського постачальника. Той зробив перший платіж згідно з вимогою, але запідозрив обман, коли шахраї зажадали наступного платежу.
Кіберфахівці рекомендують підприємствам залишатися пильними та переконатися, що їхні працівники знають про такі афери. Цей інцидент також підкреслює важливість впровадження надійних заходів безпеки та забезпечення належного навчання працівників для запобігання шахрайству.
Іншою проблемою використання ШІ в банківському секторі, як зазначають у SecurEyes, є отруєння даних — нова форма кібератаки, яка має на меті ввести в оману системи ШІ шляхом маніпулювання даними, які вони обробляють. Інфікування даних передбачає навмисне надання неточних або оманливих даних з метою погіршення продуктивності ШІ.
Центральним банкам там радять посилити наглядову діяльність, орієнтовану на ризики використання ШІ, включивши детальний аналіз заходів безпеки. Крім того, центральні банки мають сформулювати відповідну структуру управління для безпечного використання та застосування ШІ банками.
Раніше в аудиторській компанії Deloitte попередили про нові етичні пастки, пов’язані з ризиком ненавмисного упередження з боку ШІ.