Попри третій рік повномасштабної війни 65% опитаних українців не планують відмовлятися від святкових покупок. Минулого року цей показник становив 59%, а у 2022-му — 61%. Про це йдеться у дослідженні Центру фінансових послуг Deloitte.
Тенденції різдвяно-новорічного шопінгу українців у 2024 році:
- 65% опитаних здійснюють різдвяний та новорічний шопінг у період з 1 до 24 грудня.
- 45% опитаних витратять більше коштів на святкування Нового року, ніж Різдва. Для більш ніж половини респондентів (57%) середній святковий чек становитиме від 1 000 грн до 5 000 грн.
- 7 із 10 респондентів планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійну допомогу, а 79% із них підтримають захисників на передовій.
- 23% респондентів виявили готовність використовувати штучний інтелект під час святкового шопінгу для пошуку ідей щодо подарунків, знижок. Цей показник знижується зі збільшенням віку: від 41% у зумерів до 13% серед людей покоління бебі-бумерів.
Фахівці провели опитування за допомогою багатоступеневої стратифікованої вибірки, яка представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості. Метод збору даних включав онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України. Всього в опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів.
«Попри всі виклики українці продовжують зберігати традиції та створювати святковий настрій для себе і своїх близьких. Використання нових технологій, прагнення підтримувати український бізнес та орієнтація на раціональність у покупках – все це свідчить про адаптацію українських споживачів до умов війни та готовність зберігати святковий дух у найскладніші часи», – зазначив директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte Ukraine Олександр Ямпольський.
Нагадаємо – за даними Deloitte, генеративний штучний інтелект призведе до збитків у розмірі $40 млрд до 2027 року порівняно з $12,3 млрд у 2023 році.