Нове дослідження від Університету штату Вашингтон виявило негативний вплив згадки терміну “штучний інтелект” в описах товарів та послуг на намір споживачів здійснити покупку. Включення цього терміну в опис продукту знижує емоційну довіру споживачів, що призводить до зменшення бажання купити продукт.
Як зазначається у релізі дослідження, ефект був продемонстрований у кількох експериментах з різними типами товарів, включаючи автомобілі, холодильники та послуги обслуговування клієнтів. У всіх випадках результати показали статистично значущий непрямий вплив через емоційну довіру.
Дослідження проводилося на різних типах товарів і послуг, включаючи телевізори, автомобілі, холодильники та системи діагностики захворювань.
Виявилося, що ефект сильніший для товарів та послуг, які сприймаються як високоризикові (наприклад, автомобілі, медична діагностика), порівняно з низькоризиковими (як-от пилососи чи обслуговування). Для високоризикових продуктів непрямий ефект через емоційну довіру був значущим, тоді як для низькоризикових продуктів цей ефект був незначним.
Також дослідники підтвердили відсутність суттєвого впливу на настрій покупців з використанням терміну “штучний інтелект” незалежно від тону опису продукту: когнітивного (фокусується на технічних характеристиках продукту) чи афективного (опис підкреслює емоції та відчуття). Результати залишалися стабільними.